مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:

اوج سفرهای دریایی نوروزی در هفته اول نوروز ۱۴۰۲/مسافران دریایی نوروز از طریق مبادی مجاز و رسمی مبادرت به انجام سفرهای دریایی کنند



مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه بازرسی مستمر فنی و ایمنی از شناورهای مسافری و تفریحی در بنادر و پایانه‌های مسافری کشور در دستورکار قرار دارد، گفت: بازرسی‌های متمرکز از سه نوع شناور تفریحی، ‌ مسافری و لندینگ کرافت، در نوروز ۱۴۰۲ مدنظر قرار خواهد گرفت.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایسنا، «مهدی فرمهینی فراهانی»، مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تشکیل کمیته حمل‌ونقل دریایی ستاد تسهیل و تأمین ایمنی سفرهای دریایی، اظهار داشت: ستاد مربوطه با حضور سازمان‌ها و ارگان‌های عضو این ستاد به منظور هماهنگی هرچه بیشتر و بهتر در راستای اجرای وظایف مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بازرسی مستمر فنی و ایمنی از شناورهای مسافری و تفریحی در بنادر و پایانه‌های مسافری کشور در دستورکار قرار دارد و به همین منظور با شناورهای غیرایمن برخورد خواهد شد. مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طرح سفرهای دریایی نوروز حدودا سه هفته به طول می‌انجامد و پیش‌بینی می‌شود با توجه به همزمانی با ماه مبارک‌رمضان هفته اول با استقبال مسافران دریایی همراه باشیم.

فراهانی با اشاره به اینکه بازرسی‌های متمرکز از ۳ نوع شناور تفریحی، ‌ مسافری و لندینگ کرافت در دستورکار قرار دارد، ‌ تصریح کرد: شناورهای مربوطه در بخش‌های مختلف تعریف شده فنی مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

ضرورت استفاده از اسکله‌ها و مبادی مجاز مسافری دریایی

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی ادامه داد: بهسازی و نوسازی پایانه‌ها و اسکله‌های مسافری، گردشگری و تفریحی در دستورکار قرار دارد تا کیفیت خدمات ارائه شده در خور شان مردم ایران و مسافران نوروزی باشد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه از تمامی هموطنان و مسافران دریایی نوروز تقاضا می‌کنیم از اسکله‌ها و مبادی مجاز مسافری و دریایی به منظور انجام سفرهای دریایی استفاده کنند، اظهار داشت: مسافران دریایی نوروز صرفا از طریق مبادی مجاز و رسمی که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام می‌شود مبادرت به انجام سفرهای دریایی کنند.

استفاده از توان نیروهای نظامی و انتظامی در برخورد با متخلفان

فراهانی افزود: متاسفانه افراد سودجو اقدام به فعالیت‌های تخلف آمیز در مقوله سفرهای تفریحی می‌کنند و ضروری است که مسافران دریایی از مبادی مجاز استفاده کنند تا در صورت وقوع سانحه با واکنش سریع نیروهای امداد و نجات سازمان بنادر و دریانوردی بتوان از بروز اتفاقات تلخ جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به طور حتم در برخورد با افراد متخلف و سودجو از توان نیروهای نظامی و انتظامی بهره خواهد برد، گفت: مسافران دریایی به هیچ وجه نباید از قایق‌های فاقد هویت و کاربری تفریحی و گردشگری استفاده کنند.

شماره تماس برای گزارش سوانح دریایی

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: شماره تلفن اضطراری ١۵۵٠ مربوط به مرکز هماهنگی جست‌وجو و نجات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در استان‌های ساحلی کشور تعریف شده است و مردم می‌توانند در صورت بروز سانحه دریایی با همکاری پرسنل حفاظت و ایمنی شناورها شرایط را برای واکنش سریع مهیا کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها