رئیس بنیاد ملی گندمکاران:

برداشت گندم از 20 تا 25 اسفند آغاز می‌شود



رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با مساعدت شرایط جوی، برداشت گندم از ۲۰ تا ۲۵ اسفند از استان سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از باشگاه خبرنگاران، «عطااله هاشمی»، رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار سطح زیرکشت گندم از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزارهکتار تا ۶ میلیون تن در نوسان است چراکه آمار دقیق و قابل استنادی در بخش کشاورزی وجود ندارد.

به گفته وی، وضعیت سبزینگی در برخی استان ها که قبلا دچار مشکل بودند، به دلیل بارش‌های اخیر شرایط در کل کشور بهیود یافته است. هاشمی ادامه داد: برداشت گندم از ۲۰ تا ۲۵ اسفند از استان سیستان و بلوچستان آغاز می شود و پیش بینی می شود که خرید تضمینی گندم همانند میزان سال قبل باشد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به وضعیت سبزینگی مزارع و مساعدت شرایط جوی پیش بینی می‌شود که تولید سال آینده به ۱۱ میلیون تن برسد که درصورت تحقق این میزان نیازی به واردات نداریم.

وی با بیان‌اینکه سال آینده در تامین آرد کشور خودکفا خواهیم شد، گفت: بنابرآمار سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن گندم به عنوان بذر مصرفی، ۱.۵ میلیون تن صنف و صنعت و ۸ میلیون و ۸۰۰ هزارتن در واحدهای خبازی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در صورت تحقق تولید ۱۱ میلیون تن، خودکفا خواهیم شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها