تکمیل ظرفیت ۹۰ درصد هتل‌های مناطق جنوبی کشور برای تعطیلات نوروز/ پیش‌بینی سفر پنج تا ۶ میلیون نفر به هرمزگان



بیش از ۹۰ درصد هتل‌ها و خانه‌های بومگردی در مناطق گرشگری استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان برای تعطیلات نوروز تکمیل ظرفیت شده است.

  

به گزارش صبح ساحل، دبیر اجرایی خدمات سفر نوروزی کشور در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان گفت: این آمار برای هتل‌ها و مناطق گردشگری استان‌های اصفهان، فارس، یزد، چهارمحال و بختیاری و کرمان به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.
مصطفی فاطمی با بیان اینکه ظرفیت‌های ریلی و هوایی کشور نسبت به پارسال حفظ شده است، افزود: ۱۲ هزار اتوبوس نیز در تعطیلات نوروز امسال، مسافران را در کشور جابجا می‌کنند.
وی گفت: شهرستان‌های میناب و بستک بعنوان شهر‌های مکمل سفر در هرمزگان معرفی شده اند که محل اسکان و جاذبه‌های گردشگری خوبی دارند.
دبیر اجرایی خدمات سفر نوروزی کشور گفت: به جزء تعطیلات رسمی، روز‌های عادی تعطیل نیست.
فاطمی افزود: دبیرخانه‌های سفر‌های استانی از ۱۶ اسفندماه فعالیت‌های خود را در سراسر کشور آغاز کرده است.
وی گفت: بعلت همزمانی ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروزی پیش بینی می‌شود سفر‌های نوروزی در بازه زمانی ۱۷ اسفند تا ۳ فروردین سال آینده صورت گیرد.


استاندار هرمزگان نیز گفت: هرمزگان قطب گردشگری کشور معرفی شده است و پیش بینی می‌شود امسال پذیرای پنج تا ۶ میلیون مسافر باشد.

مهدی دوستی گفت: اماکن مسافر پذیر و بوم گردی نیز ساماندهی شده اند و برای دسترسی راحت‌تر مسافران به خدمات گردشگری در مناطق مختلف استان، نرم افزاری نیز راه اندازی شده است.
وی گفت: برای گردشگری خور‌ها هم که زیر مجموعه گردشگری دریایی است در هرمزگان برنامه ریزی شده است.
استاندار هرمزگان افزود: برای کمک به شهرداران جزایر استان نیز در سه تا چهار روز آینده شماری ماشین آلات ارسال می‌شود.
دوستی گفت: برای توزیع نان و دیگر مواد غذایی همچون مرغ که در سال‌های گذشته با حجم تقاضای بالا روبرو بود، برنامه ریزی شده است و شیفت‌های خاص برای تامین آب، برق، خدمات جاده‌ای و افزایش امکانات بصورت ویژه درنظر گرفته شده است.
محمد محسنی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان نیز گفت: شمار هتل‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی و خانه‌های مسافر هرمزگان ۱۳۰ واحد است که همگی آماده خدمات به مسافران نوروزی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها