افزایش 50 درصدی کرایه های میناب به بشاگرد در نبود نظارت مسولان



افزایش 50 درصدی کرایه های میناب به بشاگرد وبلعکس در نبود نظارت مسولان در ایام پایانی سال مردم را شگفت زده و عبور و مرور را برای آنها سخت کرده است.

  

به گزارس صبح ساحل، به نقل از فارس:   این روزها افزایش کرایه غیر قانونی محور میناب به بشاگرد و بلعکس با افزایش ۵۰ درصدی مواجه شده است که این موضوع سبب نگرانی و سخت کردن عبور و مرور برای مردم گشته و کرایه غیر قانونی میناب به بشاگرد در حالی از ۱۰۰ هزار تومان به ۱۵۰ هزارتومان افزایش پیدا کرده است که با توجه به روزهای پایانی سال تردد مردم از میناب به بشاگرد و یا بلعکس بیشتر می شود.

این موضوع برای کسانی که برای درمان بیماری خود به شهرستان میناب  مراجعه خواهند کرد، کار را سخت خواهد کرد و بسیاری از مردم به دلیل این افزایش کرایه توان پرداخت و یا تردد را نخواهند داشت.

هرگونه افزایش کرایه بر اساس نرخ نامه مصوب از سوی دستگاههای متولی و یا نظارتی صورت می گیرد و با این گونه افزایش های غیر قانونی کرایه ها  باید برخورد شود.

افزایش بی ضابطه کرایه ها، فشار به قشر ضعیف است

صابر حسن زاده دبیر مجمع مطالبه گران بخش مرکزی شهرستان بشاگرد نیز در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: افزایش کرایه بدون مصوبه غیر قانونی است و با توجه با روزهای منتهی پایان سال این موضوع سبب نارضایتی مردم شده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون هیچ موضعی را از سوی مسولان نسبت به این افزایش کرایه ها مشاهده نکرده ایم، افزود: سوء مدیریت مسئولان شهرستان در عدم ساماندهی ایستگاههای حمل و نقل در میناب و بشاگرد و نبود نظارت کافی به آنها  و گرانی قطعات خودرو و لاستیک و نبود سهمیه بنزین این افزایش کرایه ها را به وجود آورده است.

حسن زاده عنوان کرد: اداره کل حمل و نقل جاده ای برای این موضوع  هیچ برنامه ای ندارد و برای رفع این معضل تا کنون اقدامی نکرده است.

دبیر مجمع مطالبه گران بخش مرکزی شهرستان بشاگرد گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و فشار حاکم بر قشر محروم جامعه نیازمند این است تا مسئولان شهرستانی و استانی هرچه زودتر برای حل این موضوع اقدام کنند.

وی وجود یک پایانه مسافربری را در شهرستان حق مردم دانست و گفت: مسئولان شهرستان و استان با در نطر گرفتن همه جوانب به این موضوع رسیدگی کنند تا علاوه  بر جلوگیری از فشار به مردم بشاگرد، اقدامات لازم را برای افزایش غیر قانونی کرایه ها در بشاگرد انجام دهند.

فرمانداری بشاگرد چه می گوید؟

یعقوب دادعلی زاده فرماندار شهرستان بشاگرد در گفت و گو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه این افزایش کرایه ها مورد تایید مسئولان نیست، اظهار کرد: این اقدام تصمیم سرخود برخی از رانندگان خودروی شخصی که عضویت در پایانه حمل ونقل شهرستان ندارند صورت گرفته است.

وی افزود: کنترل ناوگان خودروهای شخصی کرایه کش در محور میناب به بشاگرد و بلعکس سخت است چراکه بسیاری از آنها از روستاها و بدور از ایستگاه موجود اقدام به مسافر کشی می کنند.

داد علی زاده عنوان کرد: برای ساماندهی این موضوع همیشه به راهداری گوش زد کرده ام اما باتوجه به اینکه در این شهرستان وسایل عمومی برای جابجایی مردم وجود ندارد این کار را سخت کرده است.

فرماندار شهرستان بشاگرد گفت: کرایه ها در پایانه حمل ونقل موجود در شهرستان بر اساس همان نرخ مصوب یعنی ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر مسافر است و خودروهای ساماندهی شده  در این مرکز حق هیچ گونه افزایش کرایه خارج از مصوب را ندارند.

داد علی زاده با بیان اینکه البته مطالبات رانندگان محور بشاگرد به میناب و یا بلعکس با توجه به افزایش قیمتها صحیح می باشد، تصریح کرد: رانندگان مطالبات خود را از طریق مراجع قانونی و راهداری پیگیری کنند و ما هم تا حد اختیار قانونی با آنها همکاری خواهیم کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها