حقایقی که ممکن است ندانید؛

یک حلقه ازدواج در فضا گم شد



در روز دوم ماموریت آپولو ۱۶ در ماه، Ken Mattingly، خلبان ماژول فرماندهی، متوجه شد که حلقه ازدواج خود را گم کرده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، پس از اینکه Ken Mattingly، خلبان ماژول فرماندهی متوجه شد که حلقه ازدواج خود را در ماموریت فضایی گم کرده است، به امید یافتن حلقه گم شده، تمام خدمه مشغول به جستجو در فضاپیما شدند.

سپس در روز نهم، زمانی که Mattingly در اوسط یک راهپیمایی فضایی به سر می‌برد، سرانجام حلقه گم شده دیده شد.

فضانورد دیگری به نام Charles Duke، متوجه وجود حلقه در فضا شد، با دیدن آن، سعی کرد آن را بگیرد اما موفق نشد. پس از آن، حلقه به  کلاه Mattingly برخورد و خوشبختانه Duke موفق شد آن را بگیرد.

فقط تصور کنید؛ یک حلقه کوچک تقریبا در اعماق بی پایان کیهان گم شده بود. به هر حال، مردم قبلا چیزهای زیادی را در فضا رها کرده‌اند، از جمله یک مسواک که از سال‌ها پیش در فضا شناور شده است.

 

زحل یک طوفان شش ضلعی دارد

قطب شمالِ زحل، میزبان یک طوفان چند لایه با شکل شش ضلعی غیر معمول است. این حقیقت، نخستین بار در سال ۱۹۸۱ توسط فضاپیمای Voyager ناسا کشف شد.

پس از آن، در سال ۲۰۰۶، فضاپیمای کاسینی (Cassini) تصاویر و داده‌های دقیق‌تری را ارائه کرد؛ این فضا پیما نشان داد که این طوفان حدود ۳۰۰ کیلومتر (۱۹۰ مایل) طول و ۲۹۰۰۰ کیلومتر (۱۸۰۰۰ مایل) عرض دارد. 

علاوه بر این، احتمال می‌رود که این طوفان از گازهای اتمسفر تشکیل شده باشد که با سرعتی حدود ۳۲۰ کیلومتر در ساعت (۲۰۰ مایل) حرکت می‌کنند. طول اضلاع این طوفان شش ضلعی، حدود ۱۴۵۰۰ کیلومتر (۹۰۰۰ مایل) تخمین زده می‌شود، یعنی ۲۰۰۰ کیلومتر (۱۲۰۰ مایل) بیشتر از قطر زمین! 

همچنین، این طوفان در طول فصل‌های زحل تغییر رنگ می‌دهد؛ در تابستان طلایی رنگ و در زمستان آبی می‌شود.

 

ابر عظیمی از آبِ شناور در فضا وجود دارد

می‌دانیم که ممکن است زمین تنها شی فضاییِ تشکیل شده از آب نباشد. به عنوان مثال، تصور می‌شود که Europa (یکی از قمرهای مشتری) دارای اقیانوسی است که ممکن است دو برابر حجم آب موجود در سیاره ما را دارا باشد. با این حال، بزرگترین مخزن آب در فضا در اطراف یک کوازار – یک سیاهچاله بسیار پرجرم درخشان – در فاصله ۱۲ میلیارد سال نوری از ما شناور است.

این ابر که تشکیل شده از مه و بخار است و قطر آن صدها سال نوری است، ۱۴۰ تریلیون برابر، بیشتر از حجم آب‌های اقیانوس‌های جهان را در خود جای داده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها