ماجرای مشاور املاکی که طی 40 روز با اجاره دادن خانه های مردم 40 میلیارد ریال به جیب زد

روزی یک میلیارد کلاهبرداری



مرد جوانی که در پوشش  مشاور املاک در محله دو هزار بندرعباس از 32 نفر کلاه‌برداری کرده بود در آذربایجان شرقی  در دام کارگاهان پلیس آگاهی هرمزگان گرفتار شد. این  فرد حقه‌باز در سال 99 با راه‌اندازی بنگاه املاکی جعلی به همراهی برادرش اقدام به درج آگهی در فضای مجازی  نسبت به  انجام قولنامه رهن و اجاره  واحدهای مسکونی، باقیمت مناسب و جذاب  کرده بود. وی با ظاهرسازی و فریب افراد جویای منزل استیجاری با تعداد زیادی از مالباختگان قرارداد صوری  اجاره این ملک را منعقد و از آن‌ها مبالغی را برای پیش‌پرداخت  اخذ می‌کردند .
  
 زندگی مخفیانه 
به گفته سرگرد علی آریایی سرپرست اداره مبارزه با جعل و کلاه‌برداری پلیس آگاهی هرمزگان، متهم با تأسیس این بنگاه املاک جعلی و تبلیغ واهی نسبت به رهن  و اجاره منازل برای افراد بی‌بضاعت در مدت حدود 40 روز ، 40 میلیارد ریال را از مالباختگان  به جیب زد و مستأجران را آواره کرد.وی بدون اطلاع به همسر ، دوستان و آشنایانش از بندرعباس به سمت استان  آذربایجان شرقی متواری شد و مدتی بعد مخفیانه ازدواج کرد و در یک گاوداری مشغول به کار شد. 
    
 شناسایی 
سرگرد آریایی گفت: در همان سال در پی طرح چندین شکایت با موضوع کلاه‌برداری ، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاه‌برداری  پلیس آگاهی استان به تحقیق در این خصوص پرداختند و با انجام اقدامات اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی و با  رصد حرفه‌ای، متهم متواری را در بخش صوفیان شهرستان شبستر شناسایی کردند. وی ادامه داد:  صبح روز سه‌شنبه  16 اسفندماه جاری ضمن هماهنگی قضائی در عملیات پلیسی و غافلگیرانه  متهم در منزلش دستگیر و در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد که با قرار صادره روانه زندان شد.
    
 اعتراف پس از 3 سال 
سرپرست اداره مبارزه با جعل و کلاه‌برداری پلیس آگاهی هرمزگان اظهار داشت که کلاه‌بردار  صراحتاً به کلاه‌برداری از شاکیان  پرونده اعتراف کرد. این مرد شیاد که با مانور متقلبانه و اقدامات فریبکارانه موجبات اغفال شهروندان را فراهم آورده بود در بازجویی‌ها بیان داشت:» به همراه برادرم املاکی در محله دو هزار تأسیس کردم و پس از شناسایی واحدهای استیجاری با شرایط پرداخت کرایه ماهیانه یا رهن، مالکانی که اکثر بی‌سواد و یا از قشر ضعیف بودند را به سمت خودم می‌کشاندم و با ثبت قولنامه با امضا خودشان و دریافت مدارک آن‌ها ، بدون اینکه آن‌ها مطلع شوند با مستأجران قرارداد می‌بستم ، منازل که اکثر ویلایی بود را اجاره می‌دادم و مبلغ اجاره را به جیب می‌زدم ، زمانی که مالکان سراغی از مستأجر می‌گرفتند می‌گفتم هنوز به خانه شما مستأجری پیدا نشده است به همین شیوه و شگرد توانستم چندین خانه را به چندین نفر اجاره داده و میلیاردها تومان پول  به دست بیاورم،مخفیانه از استان خارج شدم ،  فکر نمی‌کردم که شناسایی و دستگیر شوم».
  
 هشدار 
سرگرد  آریایی  به پرهیز از اعتماد به افراد ناشناس و آگهی‌های فریبنده مندرج در سایت‌های نیازمندی‌ها هشدار داد و به‌منظور جلوگیری از گرفتار شدن در دام این‌گونه افراد رعایت نکته‌هایی را در انعقاد قراردادهای خرید و اجاره ملک ضروری عنوان کرد و افزود: در مراجعه به بنگاه‌های املاک از پروانه کسب معتبر، سوابق و شهرت آن‌ها، تحقیق و اطمینان کسب کنند.وی افزود:از اکتفا کردن به قولنامه‌های دستی در معامله‌های ملکی بپرهیزید و کد رهگیری دریافت کنید،در هنگام واریز مبالغ، ضروری است وجه را به‌حساب مالکی که سند به نام اوست واریز کنید و درآگهی‌های خریدوفروش و اجاره ملک در فضای مجازی به شناسایی هویت صاحب آگهی، اطمینان از سند مالکیت و وجود واقعی ملک اطمینان کسب کنید و هوشیار باشید که همواره قیمت‌های جذاب و فریبنده، هشدار و اخطاری برای مشتریان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها