تعیین تکلیف ۱۵۴ کانتینر فاقد هویت و بلاصاحب در بندر شهید رجایی بندرعباس



رئیس کل دادگستری هرمزگان از تعیین تکلیف ۱۵۴ کانتینر فاقد هویت و بلاصاحب در بندر شهید رجایی بندرعباس با اقدام دستگاه قضایی خبر داد.

      

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی اظهار کرد: در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز که به عنوان یکی از موانع تولید به شمار می‌رود و همچنین با توجه به سیاست‌های دستگاه قضایی در دوران نوین تحول قوه قضاییه، رصد فرآیندهای جاری بندر، گمرک و سازمان اموال تملیکی و ساماندهی امور مرتبط با آن، رسیدگی به وضعیت کالاهای متروکه و رسوبی موجود در این مجموعه ها، ترخیص و بارگیری کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه و مسائل اینچنینی، از اولویت‌های دستگاه قضایی و ازجمله مسائل اصلی و ریشه‌ای استان هرمزگان است.

وی تأکید کرد: با توجه به دستورات ریاست قوه قضاییه در سفر تخصصی به استان هرمزگان، هدف اصلی در حوزه ساماندهی به وضعیت بنادر و گمرکات، حل ریشه‌ای مسائل به منظور جلوگیری از تکرار مجدد آن است.

قهرمانی افزود: در همین راستا برخی از اقدامات دستگاه قضایی استان هرمزگان که در یک سال اخیر و بعد از سفر تخصصی ریاست قوه قضاییه به این استان در حوزه بنادر، گمرکات و سازمان اموال تملیکی انجام شد که از جمله این اقدامات می‌توان به تعیین تکلیف ۱۵۴ کانتینر فاقد هویت و بلاصاحب در بندر شهید رجایی بندرعباس اشاره کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: برای تعیین تکلیف این ۱۵۴ کانتینر فاقد هویت و بلاصاحب که در جریان بازرسی و حین سفر ریاست قوه قضاییه به استان هرمزگان شناسایی شدند، پس از بررسی‌های قضایی و انجام تحقیقات جهت کشف زوایای پنهان موضوع، مشخص شد؛ تعداد ۲۳ کانتینر از این تعداد، معدومی بوده که به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تحویل داده شد.

وی خاطرنشان کرد: مشخصات ۱۳۱ کانتینر دیگر که بدون هویت بودند نیز در روزنامه رسمی و کثیر الانتشار چاپ شد که در نهایت مشخص شد از مجموع این تعداد کانتینر، تعداد ۱۴ دستگاه متعلق به سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین گفت: درخصوص مابقی این کانتینرها که تعداد ۱۱۷ دستگاه کانتینر بود هم پس از طی مراحل قانونی مربوط، از سوی دادگاه اصل ۴۹ قانون اساسی، قرار سرپرستی به منظور تحویل کانتینرها به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) صادر شد و پس از انجام مراحل مورد نظر، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نسبت به انتقال این کانتینرها به محوطه اختصاصی خود اقدام کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها