۷۳۲ رأی استفاده از پابند الکترونیک قضایی در هرمزگان صادر شد



رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۳۲ رأی استفاده از پابندهای الکترونیکی برای زندانیان از سوی محاکم استان هرمزگان صادر شده است.

   

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی در همایش فصلی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان ضمن تأکید بر لزوم تلاش مضاعف در روند خدمت رسانی به مردم، تصریح کرد: بی تردید تلاش جهادگونه و هدفمند، مدیریت منابع مالی و صیانت از منابع انسانی به همراه مراقبت از نفس و پرهیز از هرگونه فساد؛ بسترساز رضایتمندی مردم و ارتقاء شاخص‌های سلامت و کارآمدی دستگاه قضایی استان خواهد شد.

وی جدیت رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی برای اتخاذ تمهیدات لازم در جهت حفظ حقوق شهروندی، نظارت مستمر بر ضابطین، رعایت شئون اداری و نظم سازمانی، توجه به صرفه جویی و کاهش هزینه‌های غیرضرور، مدیریت پرونده‌ها و صدور آرای متقن را موضوعاتی حائز اهمیت در جهت افزایش بهره وری و ارتقاء عملکرد حوزه های قضایی عنوان کرد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان به عنوان یکی از استان های پیشرو در ارائه خدمات الکترونیک قضایی در سطح کشور مطرح است، خاطرنشان کرد: در شاخص زمان پاسخگویی به درخواست های صدور گواهی سوء پیشینه الکترونیک نیز دادگستری استان هرمزگان با صدور بیش از ۶۸ هزار گواهی سوء پیشینه الکترونیک طی یکسال اخیر به صورت میانگین در سه ساعت به درخواست متقاضیان پاسخ داده است.

قهرمانی از صدور ۷۳۲ رأی استفاده از پابندهای الکترونیکی برای محکومین در سال ۱۴۰۱ خبر داد و با بیان اینکه امسال برنامه‌ریزی گسترده‌ای در جهت استفاده از این ظرفیت قانونی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: به منظور استفاده هر چه بیشتر از پابند الکترونیک در آراء صادره مرتبط با جرایم سبک، ضمن ابلاغ دستورالعمل مربوطه، مکاتبات لازم با قضات سراسر استان و همچنین با اداره کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی صورت گرفته تا پس از ارائه درخواست افراد متقاضی پابند و در صورت موافقت، محکومین بتوانند بلافاصله از طرح مذکور بهره‌مند شوند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم برگزاری منظم نشست های قضایی، رعایت اصول حفاظتی در مراودات و مکالمات، تعامل با ضابطین و نظارت مستمر بر پارکینگ های وسایل نقلیه توقیفی تأکید کرد.

وی اظهارداشت: اتخاذ تدابیر ویژه در خصوص رسیدگی به غیبت های زندانیان، اختصاص حداقل دو قاضی به حوزه های قضایی استان، توجه به مسائل انگیزشی و امکانات رفاهی کارکنان و لزوم هماهنگی در اطلاع رسانی و انتشار اخبار از دیگر موضوعاتی بود که از سوی رئیس کل دادگستری هرمزگان مورد تأکید قرار گرفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها