وزش باد و شرایط نامساعد دریایی؛

رفت‌وآمد شناورهای مسافری از بنادر غرب هرمزگان به کیش ممنوع شد



مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: رفت و آمد شناورهای مسافری از بنادر غرب به جزیره کیش تا روز ۲۸ اسفند انجام نمی‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، مرتضی سالاری افزود: با توجه به هشدارهای مکرر هواشناسی مبنی بر وزش باد نسبتا شدید غربی و مواج شدن دریا رفت‌وآمد شناورها از بنادر آفتاب و چارک به مقصد جزیره کیش متوقف شده و تا صبح روز یک‌شنبه ادامه دارد.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان به سفرهای دریایی از مسیر بنادر غرب به مناطق گردشگری از جمله جزیره کیش قبل از سفر با ارسال عدد ۲ به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۱۹۸۳۶۹۲ از شرایط جوی دریایی در این مناطق و زمان حرکت شناورها مطلع شوند.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان همچنین به تمامی مسافران و گردشگران توصیه کرد که از سوار شدن به شناورهای غیرمجاز برای انجام سفرهای دریایی خودداری کنند.

به گفته سالاری؛ برای ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی سال جدید، ۲۱ فروند لندینگ کرافت با ظرفیت حمل ۹۰۲ دستگاه خودرو و ۱۰ فروند شناور مسافری با ظرفیت یک هزار و ۲۶۵ صندلی مسافران و گردشگران را از بنادر غرب استان به مقصد جزیره کیش جابه‌جا می‌کنند.

طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ ادامه دارد.

 

 با توجه به وزش بادهای شدید غربی همراه با تلاطم دریا، کاهش دید افقی و نبود ایمنی لازم به خصوص در ساعات اولیه صبح، توصیه‌های کاربردی هواشناسی دریایی برای شناورهای مسافری و گردشگری دریایی، بکار گرفتن تمهیدات ویژه نسبت به فعالیت‌های مرتبط به ویژه قایق و لنج‌های تفریحی با تأکید بر بنادر و جزایر غربی و مرکزی استان هرمزگان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها