رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

سرمایه‌گذاری صنعتی در هرمزگان ۹۱۶ درصد افزایش یافت



رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: سرمایه‌گذاری طرح‌های صنعتی استان امسال (از ابتدای سال تا پایان بهمن) نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۱۶ درصد رشد یافت که نقش مهمی در رونق تولید و اشتعالزایی داشته است.

 

به گزارش صبح ساحل، خلیل قاسمی در نشست خبری افزود: در این مدت ۱۶۳ هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ۴۱۳ واحد تولیدی و صنعتی در هرمزگان محقق شد که با جذب این میزان سرمایه گذاری رتبه نخست در کشور را کسب کردیم.

وی بیان کرد: مهم‌ترین مجوزهای صادره در زمینه کارخانه نورد و لوله هرمز، شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان، پتروپالایش نگین مکران جاسک و تولید صنایع فولادی گنجینه کانسار بوده که سهم بسزایی در تحقق برنامه‌های دولت سیزدهم در این خصوص داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار کرد: این واحدهای تولیدی و صنعتی برای ۲۴ هزار و ۴۵۸ نفر شغل ایجاد کردند که با رشد ۱۴۳ درصدی همراه بوده است.

قاسمی با اشاره به اینکه استان هرمزگان در حوزه جواز تاسیس پروانه های صادره صنعتی نیز رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است، گفت: اقدام‌های شاخصی که در این حوزه انجام شده شامل طراحی و ایجاد شهرهای صنعتی فولاد، شیشه، کود و سم بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از یکهزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان هرمزگان فعالیت دارند، گفت: امسال یک کارگروه در حوزه تولید صنعتی، کشاورزی و نیز بخش‌های گردشگری با حمایت استاندار در استان تشکیل شد که این کارگروه با برگزاری ۲۰۳ جلسه ۵۲۲ مصوبه داشت.

این مسئول اضافه کرد: تاکنون بیش از ۹۰ درصد مصوبات در این کارگروه اجرایی و عملیاتی شده است.

ربیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، همچنین از رشد ۸۸ درصدی صدور گواهی کشف در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل و شناسایی حدود ۷۳ میلیون تن ذخیره معدنی جدید با هزینه اکتشافی افزون بر ۴۶ میلیارد ریال خبر داد.

قاسمی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه امسال نیز شاهد رشد ۱۶ درصدی تولید در حوزه کارخانه سیمان هرمزگان، هفت درصد در شمش فولادی، ۲۵ درصدی هیدروکربن های سبک و سنگین، ۱۷ درصدی صنایع معدنی و ۲۵ درصدی صنایع شیمیایی در استان بودیم.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها