تغییر شیوه نوبت دهی سنجش نوآموزان در هرمزگان



مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: خانواده‌های کودکان بدو ورود به پیش دبستانی و کلاس اول از این پس می‌توانند بدون مراجعه به مراکز آموزشی نوبت سنجش بگیرند.

به گزارش صبح ساحل، «محمد قویدل»، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تاکنون باید والدین برای تعیین نوبت سنجش نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اول ابتدا به مدرسه مراجعه می‌کردند و سپس نوبت سنجش می‌گرفتند، اما اکنون می‌توانند با مراجعه به سامانه «https://my.medu.ir» نوبت سنجش بگیرند. وی افزود: والدین پس از ورود به سایت مذکور و انتخاب نقش والدین، با شماره تلفنی که به نام یکی از والدین است اقدام به ورود به سامانه کنند و پس از احراز هویت و گذراندن مراحل پرداخت و ثبت نام به صورت الکترونیکی، از یکی از مراکز تایید شده نوبت دریافت می‌کنند و در تاریخ مشخص شده برای سنجش به مرکز مورد نظر مراجعه می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به مزایای این روش افزود: بر خلاف سال‌های گذشته دانش آموز، اول سنجش و بعد ثبت نام می‌شود و کودکان از ۳ سال تمام یعنی پیش از شروع پیش دبستانی ۱ و ۲ می‌توانند در سنجش شرکت کنند. قویدل گفت: از این پس والدینی که کودک ۳ تا ۵ سال دارند می‌توانند در سامانه ثبت نام و نسبت به سنجش کودک خود اقدام کنند.


وی افزود: این تغییر به منظور تشخیص و مداخله به هنگام پزشکی و تحصیلی اجرا شده است و از هم اکنون تا پایان اردیبهشت سامانه آماده نوبت دهی است لذا از والدین درخواست می‌شود تا هرچه سریع‌تر برای تعیین نوبت سنجش، نام نویسی کنند. وزارت آموزش و پرورش هرساله با هدف بررسی سلامت دانش آموزان، اقدام به اجرای طرح سنجش سلامت می‌نماید که طی آن دانش آموزان بدو ورود به پیش دبستانی و اول ابتدایی در فرایند طرح، سنجش خواهند شد.
امسال در هرمزگان باید ۷۵ هزار کودک در ۴۷ پایگاه، سنجش شوند.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها