رکورد جابجایی بیش از یک میلیون نفر سفردریایی در هرمزگان ثبت شد



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک میلیون و 713 هزار مسافر و گردشگر دریایی طی 9 روز از اجرای طرح سفرهای دریایی در این استان رفت ‌و ‌آمد کردند. 

به گزارش صبح ساحل، «حسین عباس‌نژاد»، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح آمار آمار سفرهای دریایی این استان از آغاز طرح سفرهای دریایی تا چهارمین روز از فروردین سال جاری، گفت: طی این مدت بیش از یک میلیون و 713 هزار مسافر و گردشگر دریایی تردد و 37 هزار و 819 شناور مسافری و گردشگری نیز بین جزایر استان جابجا شده است. 

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت 295 هزار و 568 دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابجا شده‌ که در این بخش نیز هشت درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان، میزان جابه‌جایی مسافر از بنادر پل و لافت به جزیره عجایب هفتگانه قشم را 497 هزار و 940 نفر و میزان تردد خودرو را نیز 134 هزار و 414 دستگاه اعلام کرد. 

عباس‌نژاد گفت: در این مدت نیز 148 هزار و 661 مسافر از بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور تردد و یک‌هزار و 767 شناور مسافری نیز از طریق این بندر را جابجا شده است. 

 به گفته وی؛ طی این مدت همچنین هشت هزار و 585 مسافر، 2 هزارو 599 خودرو و 90 شناور مسافری از طریق بندر آفتاب به جزیره کیش جابه‌جا شده‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح سفرهایی دریایی در استان، 131 هزار و 970 مسافر و 61 هزار و 62 گردشگر به ترتیب از طریق اسکله‌های ذاکری و دلفین قشم جابه‌جا شده‌اند.

عباس‌نژاد همچنین با اشاره به بازدید و جابه‌جایی هفت هزار و 324 گردشگر از مناطق گردشگری دریایی شهرستان خمیر افزود: طی این مدت نیز 13 هزار و 350 گردشگر از طریق اسکله بهمن رفت و آمد کردند.

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان، میزان جابه‌جایی مسافر از بندر شهید باهنر و ابوموسی را نیز به ترتیب 760 و 230 نفر اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها