برنامه سازمان سنجش برای ۳ آزمون‌ سراسری ۱۴۰۲



از پنج آزمون مهم سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، آزمون‌های "کارشناسی ارشد"، "دکتری تخصصی" و "نخستین نوبت کنکور سراسری" در سال گذشته برگزار شد و سازمان سنجش آموزش کشور امسال سه آزمون سراسری یعنی نوبت دوم کنکور سراسری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای ۱۴۰۲ را برگزار خواهد کرد.

به گزارش صبح ساحل، بر اساس تقویم سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت‌نام نوبت اول کنکور سراسری از یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ آغاز شد و روز شنبه ۱۴ این ماه به پایان رسید و ثبت‌نام نوبت دوم کنکور نیز از ۱۵ تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ انجام می‌شود.

با توجه به اینکه کنکور ۱۴۰۲ در دو نوبت برگزار می‌شود، آزمون نوبت نخست در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ برگزارشد و نوبت دوم این آزمون نیز در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی نیز از روز یکشنبه ۲۲ آبان سال گذشته آغاز شد و به مدت هشت روز ادامه داشت؛ آخرین فرصت ثبت‌نام آزمون دکتری روز یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ اعلام شد و این آزمون نیز صبح پنجشنبه یازدهم اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

همچنین مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی‌ارشد از روز چهارشنبه ۱۶ آذر تا سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ تعیین شده بود که آزمون این مقطع نیز عصر پنج‌شنبه ۱۱ اسفند و صبح و عصر جمعه ۱۲ اسفند سال گذشته برگزار شد.

زمان ثبت‌نام آزمون کاردانی به کارشناسی روز یکشنبه ۲۸ خرداد ماه سال جاری آغاز می‌شود و روز یکشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد. آزمون این دوره نیز روز جمعه سوم شهریور ماه برگزار می‌شود.

ثبت‌نام آزمون کاردانی ویژه دانشگاه‌ فنی‌ و حرفه‌ای نیز هجدهم تیر ماه سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و روز ۲۵ تیر به پایان می‌رسد. زمان برگزاری این آزمون روز سوم شهریورماه سال جاری خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها