زنگ خطر آغاز موج جدید کرونا در هرمزگان؛

پارسیان به رنگ نارنجی درآمد



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اعلام هشدار نسبت به آغاز موج جدید کرونا در استان گفت: براساس آخرین نقشه رنگ‌بندی کرونایی، شهرستان پارسیان در وضعیت نارنجی و ۹ شهر استان در وضعیت زرد قرار گرفته است.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هم اکنون شهرهای بستک، بندرعباس، بندرلنگه، بندرخمیر، رودان، سیریک، کیش، میناب و حاجی آباد در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: جزیره ابوموسی، قشم، هرمز و شهرهای بشاگرد و جاسک نیز در وضعیت آبی کرونایی هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به مردم توصیه کرد: در دید و بازدیدهای ایام عید نوروز و همچنین میهمانی‌های افطاری مراقب خود و بویژه سالمندان و بیماران زمینه ای باشید و از ماسک استفاده کنید.

نوروزیان گفت: همچنین در صورت مشاهده علائم بیماری، در منزل بمایند و از دست دادن و روبوسی کردن خودداری کنید و افراد بیمار نیز بلافاصله به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کنند تا سلامت فردی آنان و دیگر افراد جامعه به خطر نیافتد.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در مهرماه ۱۴۰۱، کاهش کرونا و افزایش موارد آنفلوآنزا را در استان گزارش شد که هم اکنون آنفلوآنزا به کمترین حد خود رسیده و به جای آن شاهد افزایش کرونا هستیم به گونه ای که موارد تست‌های مثبت کرونا در بهمن‌ماه پارسال حدود ۲۰ درصد افزایش یافت و این در حالیست که متاسفانه بسیاری از مردم با مشاهده علائم بیماری در خود یا اطرافیانشان، با فرض مبتلا شدن به سرماخوردگی برای دادن تست مراجعه نمی‌کنند.

پس از سپری کردن چهار ماه بدون فوتی کرونا و در حالی که بسیاری از مردم موارد جدید کرونا را بی‌خطر می‌دانند، در ماه‌های بهمن‌ماه و اسفندماه پارسال ۶ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها