هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای هرمزگان صادر شد



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت:‌ هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای این استان صادر شد و بر این اساس احتمال تقویت سامانه بارشی در مناطق شرقی و تشدید سرعت وزش باد در مناطق دریایی و مواج شدن دریا وجود دارد.

به گزارش صبح ساحل، «مهرداد حسن‌زاده»، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت:‌ این هشدار برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری بوده که به دلیل احتمال تقویت سامانه بارشی در نقاطی از استان به‌ویژه در مناطق شرقی است.

وی ادامه داد: احتمال رگبار باران، رعد وبرق، طی ساعاتی با احتمال تند باد لحظه‌ای و وقوع تگرگ در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان و همچنین مناطق دریایی تنگه هرمز و دریای عمان، طغیان رودخانه‌های فصلی، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب در این مدت وجود دارد.

وی اضافه کرد: رودان، میناب، بشاگرد، سیریک، جاسک، بندرعباس، قشم، حاجی آباد، خمیر، ابوموسی و تنب بزرگ از این شرایط جوی تاثیر بیشتری خواهند پذیرفت و به همین سبب بر آمادگی دستگاه های امدادرسان، دوری از بستر و حاشیه رودخانه‌های فصلی، احتیاط در سفرهای درون شهری و برون شهری، خودداری از رفتن به ارتفاعات، خودداری از چرای دام در مناطق مرتفع، محافظت از محصولات کشاورزی و اطمینان از استحکام سازه‌های موقت توصیه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بیان کرد: از سویی هم احتمال تشدید سرعت وزش باد و مواج شدن دریا وجود دارد و سرعت وزش باد نسبت شدید شمال غربی -جنوب غربی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (در محدوده ۳۰ نات) و افزایش ارتفاع موج در محدوده ۲۰۰ سانتیمتر (۷پا) پیش بینی شده است.

حسن‌زاده اضافه کرد: احتمال آسیب به شناورهای سبک و نیمه سنگین، آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی، آسیب به تاسیسات ساحلی، اختلال در رفت وآمدهای دریایی به خصوص در مناطق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان هست.

وی بر آمادگی دستگاه های امداد رسان در مناطق دریایی به ویژه تنگه هرمز، به‌کارگیری تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، جلوگیری از رفت وآمد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی در محدوده بندرعباس، قشم، هرمز، لارک، هنگام، کیش، سیریک و جاسک، ممنوعیت عملیات غواصی و شنا و جمع‌آوری تورهای صیادی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: این هشدارها به اعضای ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌های تابعه و اعضای ستاد ابلاغ شده است و با توجه به اینکه استان‌های همجوار بارش نقطه‌ای و رگباری خواهند داشت بر اطلاع رسانی گسترده به مسافران تاکید شده است.

حسن‌زاده افزود: این احتمال وجود دارد که در بالادست رودخانه‌ها و مسیل‌ها بارش درحال انجام باشد اما در پایین دست شرایط آرام به نظر برسد و همین موجب شود افراد به تصور آرام بودن شرایط وارد حریم رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها شده و در معرض خطر قرار گیرند.

وی گفت: نوع بارش رگباری و نقطه‌ای پیش بینی شده که مردم شهرستان‌ها اغلب نسبت به شرایط محل سکونت خود در زمان بارش آگاهی دارند اما مسافران در این خصوص بی‌اطلاع هستند و تاکید شده اطلاع رسانی گسترده‌ای به آن‌ها انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها