ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان تا 10 فروردین‌ماه



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: طی امروز دوشنبه ۷ فروردین تا روز پنجشنبه ۱۰ فروردین ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی حمزه نژاد»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا سه شنبه، ۸ فروردین ماه، برای استان افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق، افزایش لحظه‌ای سرعت باد و گاه تگرگ پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد افزود: لازم به ذکر است طی روز دوشنبه بارش‌ها بصورت پراکنده خواهد بود و اوج بارش‌های این سامانه از دوشنبه شب تا اواخر وقت سه شنبه پیش بینی می‌شود و در این مدت تقویت نقطه‌ای فعالیت سامانه، رگبار نیستاً شدید باران و رعدوبرق، سیلابی شدن مسیل‌ها و وقوع تندباد‌های لحظه‌ای بویژه در مناطق مرکزی و شرقی استان محتمل خواهد بود. توصیه می‌شود از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات اجتناب شود. 

وی افزود: در مناطق دریایی نیز تا ظهر سه شنبه ضمن وزش باد‌های جنوب شرقی، احتمال تندباد لحظه‌ای وجود دارد و از بعد از ظهر سه شنبه تا روز پنجشنبه وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی پیش بینی می‌شود و دریا مواج خواهد شد.

حمزه نژاد گفت: توصیه می‌شود ضمن خودداری از تردد شناور‌های سبک و صیادی، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی در بنادر و اسکله‌های استان در نظر گرفته شود.

وی افزود: طی امروز نوسانات ۱ تا ۳ درجه‌ای دما پیش بینی می‌شود و روز سه شنبه کاهش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها