آمار سفرهای دریایی هرمزگان از مرز ۲ میلیون نفر عبور کرد



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۷۱۵ مسافر و گردشگر از زمان اجرای طرح سفرهای دریایی (۲۵ اسفند ۱۴۰۱) در این استان رفت ‌و ‌آمد کردند. 

به گزارش صبح ساحل، «حسین عباس‌نژاد»، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز دوشنبه در تشریح آمار سفرهای دریایی استان هرمزگان، گفت: از ۲۵ اسفندماه تا پایان روز ششم فروردین ماه سال جاری، ۲ میلیون و ۳۵ هزار و ۴۳۷ نفر مسافر و ۳۶۴ هزار و ۲۷۸ گردشگر در جزایر رفت و آمد کرده‌اند.

وی با اشاره به جابه‌جایی ۵۴ هزار و ۸۰۷ شناور مسافری و گردشگری بین جزایر استان بیان کرد: هم‌چنین طی این مدت ۴۰۶ هزار و ۳۴۰ دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابه‌جا شده‌ که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶ درصد افزایش را به دنبال داشته است.

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان، میزان جابه‌جایی مسافر از مسیر بنادر پل و لافت به سرزمین اصلی را ۶۶۸ هزار و ۵۵ و میزان تردد خودرو را نیز ۱۷۹ هزار و ۸۷۵ دستگاه اعلام کرد و افزود: طی این مدت پنج هزار و ۳۸۳ شناور مسافری نیز از همین مسیر جابه‌جا شده است.

رفت وآمد بیش از ۲۰۰ هزار مسافر در بزرگترین بندر مسافری ایران

عباس‌نژاد گفت: در این مدت نیز ۲۰۰ هزار و ۲۷۶ نفر مسافر از بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور، ۱۷۵ هزار و ۸۹۸ نفر از اسکله ذاکری قشم، ۷۹هزار و ۳۹۷ نفر از بندر چارک و ۸۰۰ نفر نیز از بندر شهید باهنر رفت و آمد کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای طرح سفرهای دریایی تا پایان روز ۶ فروردین ماه جاری، ۱۵ هزار و ۴۵۵ نفر مسافر، چهارهزار و ۷۴۷ دستگاه خودرو و ۱۵۷ شناور مسافری از طریق بندر آفتاب به جزیره کیش جابه‌جا شده است.

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان اضافه کرد: در ایام طرح سفرهایی دریایی نوروز امسال، ۳۵ فروند شناور مسافربری استاندارد از مقصد بندر شهید ذاکری قشم، به جزایر هرمز، لارک و بر عکس با سه هزار و ۶۸۴ صندلی درحال فعالیت هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها