سفرهای نوروزی ۱۴۰۲:

تردد بیش از سه میلیون مسافر و گردشگر از مسیردریایی هرمزگان



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سه میلیون و ۱۹۵ هزار و ۶۵۴ مسافر و گردشگر از ابتدای طرح سفرهایی دریایی نوروز ۱۴۰۲ تا نهمین روز از فروردین ماه از جزایر این استان بازدید کردند.

   

به گزارش صبح ساحل، حسین عباس‌نژاد روز پنجشنبه گفت: از زمان اجرای طرح سفرهای دریایی(۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۱) تا پایان روز نهم فروردین ماه جاری، ۲ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۴۵۲ نفر مسافر به جزایر این استان رفت ‌و ‌آمد کردند که در این بخش ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

وی مجموع بازدیدهای گردشگران طی این مدت را ۴۹۶ هزار و ۲۰۲ نفر اعلام کرد و افزود: در این بازه زمانی نیز ۵۳۵ هزار و ۴۸ دستگاه خودرو در از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابه‌جا شده‌ که در این بخش نیز ۹ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان گفت: از ابتدای طرح سفرهایی دریایی تا نهمین روز فروردین نیز ۲۶۵ هزار و ۶۹۶ مسافر از بندر شهید حقانی به جزایر قشم و کیش رفت و آمد کردند.

عباس‌نژاد در ادامه آمار مسافرانی که طی نهمین روز از فروردین ماه از طریق بندر لافت وارد قشم شده‌اند را ۶۷ هزار و ۵۸۱ نفر و میزان جابه‌جایی خودروها از این بندر را نیز ۱۷ هزار و ۳۹۷ دستگاه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در روز نهم فروردین ۱۷ هزار و ۵۶۹ مسافر از طریق اسکله قشم رفت و آمد کرده‌اند، آمار بازدیدکنندگان از جنگل حرا قشم را نیز ۲۱ هزار و ۴۳۰ نفر اعلام کرد.

طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی سال ۱۴۰۲ از روز ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و تا روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.

در ایام طرح سفرهایی دریایی نوروز امسال، ۳۵ فروند شناور مسافربری استاندارد از مقصد بندر شهید ذاکری قشم، به جزایر هرمز، لارک و بر عکس با سه هزار و ۶۸۴ صندلی درحال فعالیت هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها