فایرفاکس فعلاً به پشتیبانی از ویندوز ۷ و ۸ ادامه می‌دهد



به‌نظر می‌رسد فایرفاکس تمایلی به پایان دادن پشتیبانی از کاربران ویندوز ۷ و ویندوز ۸ ندارد.
   
به گزارش صبح ساحل، نسخه‌ی ESR فایرفاکس (پشتیبانی گسترش‌یافته) حداقل تا سال ۲۰۲۴ به پشتیبانی از ویندوز ۷ و ویندوز ۸٫۱ ادامه خواهد داد. مایک کپلی از موزیلا اعلام کرد که شرکت متبوعش همچنان از ویندوز ۷ و ۸ پشتیبانی خواهد کرد. نسخه‌ی ۱۱۵ فایرفاکس ESR حداقل تا سه‌ماهه‌ی سوم‌ ۲۰۲۴ از این دو نسخه‌ی ویندوز پشتیبانی خواهد کرد.

مایک کپلی همچنین به این واقعیت اشاره کرد که موزیلا باید تصمیم بگیرد چه زمانی به پشتیبانی از ویندوز ۷ و ۸ پایان خواهد داد. فایرفاکس ESR نسخه‌ای پایدار از مرورگر منبع‌باز است که موزیلا نسبت‌به نسخه‌های معمولی و سریع که هرماه منتشر می‌شود، به مدت طولانی‌تری از آن پشتیبانی می‌کند. این نسخه درطول چرخه‌ی پشتیبانی یک ساله‌ی خود فقط به‌روزرسانی‌های حاوی اصلاحات امنیتی را بدون ویژگی‌های جدید یا بهبود عملکرد دریافت خواهد کرد.

همان‌طور که در تقویم رسمی انتشار فایرفاکس اعلام شده است، ESR 115 باید در چهارم جولای ۲۰۲۳ منتشر شود. داده‌های عمومی فایرفاکس نشان می‌دهد ویندوز ۷ همچنان بخش قابل‌توجهی از کل پایگاه کاربری این مرورگر را تشکیل می‌دهد(۱۳٫۴۴ درصد) درحالی‌که ویندوز ۱۰ نیز ۷۱ درصد کاربران جامعه‌ی کاربران فایرفاکس را به خود اختصاص داده است. علاوه‌براین ۲٫۳ درصد از کاربران مرورگر ساخت موزیلا از ویندوز ۸٫۱ استفاده می‌کنند.

تِک‌اسپات می‌نویسد، تصمیم موزیلا برای ادامه‌ی پشتیبانی از ویندوز ۷ باید بسیاری از کاربران قدیمی ویندوز را خوشحال کرده است زیرا دردسترس بودن نسخه‌های جدیدتر فایرفاکس، زمان بیشتری دراختیار کاربران سیستم‌عامل قدیمی قرار می‌دهد تا نسبت‌به ارتقای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کامپیوتر خود اقدام کنند.

گوگل کروم قبلاً با انتشار نسخه‌ی ۱۱۰ به پشتیبانی از ویندوز ۷ پایان داد. مایکروسافت نیز پشتیبانی از ویندوز ۷ و ویندوز ۸ را از ژانویه‌ی ۲۰۲۳ پایان داد و Valve نیز همین کار را انجام خواهد داد و از یکم ژانویه به پشتیبانی از استیم روی این سیستم‌عامل‌ها پایان خواهد داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها