بیش از هزار و ۷۰۰ واگن محموله ترانزیتی روسیه وارد بندرعباس شد



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: کمتر از ۶ ماه، یکهزار و ۷۹۸ واگن محموله ترانزیتیِ ریلی کشور روسیه برای ترانزیت دریایی وارد بندر شهید رجایی شد.

به گزارش صبح ساحل، «حسین عباس‌نژاد»، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از این تعداد واگن محموله ترانزیتی، ۹۸۶ واگن کود پُتاس و ۸۱۲ واگن نیز نفتا بوده است. وی ادامه داد: این میزان واگن در قالب ۹۱ هزار و ۴۵۰ تن محموله‌ ترانزیتی از روسیه وارد بندر شهید رجایی شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اضافه کرد: از این میزان محموله ترانزیتی، همچنین ۵۲ هزار و ۲۷۶ تن کود پتاس بوده که از طریق ۹۸۶ واگن با استفاده از کریدور شمال جنوب وارد این بندر شد. عباس‌نژاد ادامه داد: در سال گذشته نیز ۲۴ هزار و ۸۵۵ تن نفتای ترانزیتی روسیه از طریق ۵۱۶ واگن وارد بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران شد.

وی در ادامه، میزان ترانزیت نفتای وارداتی از روسیه به بندرعباس در فروردین‌ماه امسال را نیز ۱۴ هزار و ۳۱۹ تن در قالب ۲۹۶ واگن اعلام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: در مجموع ۳۹ هزار و ۱۷۴ تن محموله نفتا از روسیه به بندر شهید رجایی ترانزیت شده است.

به گفته عباس‌نژاد؛ در مجموع کار ترانزیت نفتا از روسیه به بندرعباس از دی‌ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده است.

وی گفت: ظرفیت عملیاتی بندر شهید رجایی بیش از ۱۰۰ میلیون تن بوده که با تقویت کریدور شمال جنوب، توسعه مبادلات تجاری و ترانزیتی هند، آسیای جنوب شرقی از طریق بنادر ایران به ویژه شهید رجایی به روسیه نیز افزایش می‌یابد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها