وقوع دو زمین‌لرزه ۴.۱ ریشتری در هرمزگان و کرمان/ زلزله تخت خسارتی در پی نداشت



بامداد امروز دو زمین لرزه با قدرت ۴.۱ ریشتر "تخت" هرمزگان و "فاریاب" کرمان را لرزاند.

 

به گزارش صبح ساحل، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۰۱:۱۳:۵۱ بامداد امروز شنبه ۱۹ فروردین ماه زمین‌لرزه " تخت" استان هرمزگان را ثبت کردند.

موقعیت رومرکز زمین‌لرزه "تخت" که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده،۲۷.۵۰ شمالی و ۵۶.۷۹ شرقی ثبت شده است.

این زلزله در ۱۵ کیلومتری تخت استان هرمزگان، ۲۵ کیلومتری قلعه قاضی استان هرمزگان و ۴۲ کیلومتری بیکاه استان هرمزگان به وقوع پیوسته است.

همچنین زمین لرزه "فاریاب" استان کرمان نیز در ساعت ۰۳:۰۸:۱۴ امروز شنبه با قدرت ۴.۱ ریشتر به وقوع پیوست که موقعیت رومرکز زلزله ۲۷.۹۹ شمالی و ۵۷.۲۴ شرقی و در عمق ۱۴ کیلومتری زمین به ثبت رسیده است.

این زمین لرزه در ۱۲کیلومتری فاریاب استان کرمان، ۲۸ کیلومتری زیارتعلی استان هرمزگان و ۳۸ کیلومتری بلوک استان کرمان به وقوع پیوسته است.

 

مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان صبح امروز (۱۹ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: زلزله‌ای به بزرگی ۴.۱ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱ و ۱۳ دقیقه و ۵۱ ثانیه بامداد، تخت در استان هرمزگان را لرزاند.

وی با بیان اینکه این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست، تصریح کرد: این زمین لرزه، خسارتی نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه نیروهای امدادی همگی در آماده باشکامل به سر می برند، عنوان کرد: خوشبختانه خسارتی گزارش نشده و در حال حاضر منطقه در آرامش به سر می برد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها