کشتی آزاد قهرمانی آسیا

تیم ملی ایران قهرمانی را از دست داد



با توجه به نتایج رقم خورده در روز دوم کشتی آزاد قهرمانی آسیا، شاگردان پژمان درستکار عنوان قهرمانی را از دست دادند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته تسنیم، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا از روز گذشته (24 فروردین) در آستانه قزاقستان آغاز شد و تیم ملی ایران با نفرات اول مسابقات قهرمان کشوری در این رقابت‌ها شرکت کرد.

در روز اول این رقابت‌ها که به رقابت اوزان 57، 65، 70، 79 و 97 کیلوگرم اختصاص داشت، نتایجی غیرمنتظره به دست آمد و تنها رحمان عموزاد بود که به مدال طلا رسید.

مجتبی گلیج که شانس مدال طلا بود هم به برنز رضایت داد و امیرحسین کاووسی هم برنز گرفت. سرلک به عنوان یکی دیگر از شانس‌های کسب مدال طلا، از دور رقابت‌ها حذف شد و قیاسی که انتظار از او کسب مدال بود، به عنوان پنجمی رضایت داد.

باتوجه به نتایج روز اول، امروز (25 فروردین) نباید هیچ کشتی‌گیر از دور رقابت‌ها حذف می‌شد که شانسی برای قهرمانی باقی بماند که این اتفاق رخ نداد و باز هم نتایج غیر از آن چیزی که پیش‌بینی می‌شد، رقم خورد.

در 5 وزن دوم فقط علیرضا کریمی فینالیست شد و ارشک محبی که در دور اول مغلوب حریف ژاپنی شده بود، باتوجه به فینالیست شدن کشتی‌گیر ایرانی-ژاپنی، در گروه ماند اما حسین ابوذری باتوجه به شکست کشتی‌گیر روسی‌الاصل بحرین در نیمه‌نهایی، از دور رقابت‌ها حذف شد.

امیررضا معصومی که همه برایش یک مدال طلا کنار گذاشته بودند در 2 ثانیه پایانی به مونختور مغولی باخت و فینال را از دست داد. یاسین رضایی هم در نیمه‌نهایی شکست خورد تا به مبارزه رده‌بندی برسد.

باتوجه به نتایج به دست آمده، به نظر تیم ملی آزاد عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را از دست داده است.

در پایان روز اول رقابت‌ها تیم قزاقستانِ میزبان با 85 امتیاز در صدر قرار گرفت و  امشب هم در 4 وزن فینالیست شده است. تیم ازبکستان هم با 71 امتیاز رده دوم را در 5 وزن اول به خود اختصاص داد و تیم کشورمان پایین‌تر از این دو تیم با 67 امتیاز رده سوم را از آن خود کرد.

برای این تیم در روز اول رقابت‌ها علیرضا سرلک 2 امتیاز در 57 کیلوگرم، رحمان عموزاد 25 امتیاز در 65 کیلوگرم، مرتضی قیاسی 10 امتیاز در 70کیلوگرم، امیرحسین کاووسی 15 امتیاز در 79 کیلوگرم و مجتبی گلیج نیز 15 امتیاز در 97 کیلوگرم به دست آوردند.

باتوجه به عملکرد کشتی‌گیران 5 وزن دوم، ایران باید امیدوار به نایب‌قهرمانی باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها