عملکرد ضعیف تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا/ دو پله سقوط نسبت به سال گذشته



تیم ملی کشتی آزاد ایران با دو پله سقوط نسبت به سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی آسیا سوم شد.

  
به گزارش صبح ساحل، سی و ششمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا روز‌های ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال طلا، علیرضا کریمی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره، یاسین رضایی در وزن ۶۱ کیلوگرم، امیرحسین کاووسی در وزن ۷۹ کیلوگرم و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. مرتضی قیاسی در ۷۰ کیلوگرم و امیررضا معصومی در ۱۲۵ کیلوگرم به عنوان پنجمی آسیا رضایت دادند. علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، حسین ابوذری در وزن ۷۴ کیلوگرم و ارشک محبی در ۹۲ کیلوگرم هم از دور رقابت‌ها حذف شدند.

در رده بندی تیمی، ایران با کسب ۱۲۴ امتیاز سوم شد و تیم‌های قزاقستان با ۱۷۹ امتیاز و ژاپن با ۱۲۹ امتیاز اول و دوم شدند.

بعد از قهرمانی مقتدرانه تیم ملی فرنگی کشورمان در مسابقات سال ۲۰۲۳ قهرمانی آسیا، شاگردان پژمان درستکار ضمن کسب نتیجه دور از انتظار سومی، عملکرد فنی قابل دفاعی هم نداشتند، با وجود آنکه که قبل از مسابقات پیش بینی می‌شد تیم ایران همچون سال‌های گذشته مقتدرانه روی سکوی نخست قرار گیرد، اما در عمل شکست‌های ثانیه پایانی، بدن‌های خسته و کشتی‌های بدون برنامه باعث شد با اختلاف چشمگیر نسبت به تیم قهرمان این دوره و پائین‌تر از ژاپن سوم آسیا شویم.

تیم کشتی آزاد ایران که همواره قهرمان آسیا شده و از این حیث رکوردار است یکی از ضعیف‌ترین نتایج خود را در سال‌های اخیر به دست آورد به طوری که در ۱۰ وزن فقط صاحب یک مدال طلا شد و به اعتقاد کارشناسان شاید بخشی از نتایج مربوط به رعایت چرخه انتخابی و حضور قهرمانان کشور در مسابقات آسیایی باشد، اما نباید از این موضوع غافل شویم که عملکرد فنی کشتی گیران در این دوره قابل دفاع نبود، ضمن آنکه در ترکیب تیم چهره‌های شاخص، با تجربه و عنوانداری همچون علیرضا سرلک، مرتضی قیاسی، علیرضا کریمی و مجتبی گلیج هم حضور داشتند که نمایش آن‌ها هم دور از انتظار بود. 

کشتی ایران روز‌های پر ترافیک و حساسی را پیش رو خواهد داشت به طوری که امسال بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی در سال قبل از المپیک با فاصله کوتاهی نسبت به هم برگزار می‌شود. به طور حتم برد و باخت جزئی از ورزش است و قرار نیست همیشه با اقتدار قهرمان آسیا شد، اما اگر نتایج ضعیف آزادکاران و عملکرد فنی آن‌ها آسیب شناسی نشود شرایط برای آینده سخت خواهد شد و شاید دیگر جای جبرانی باقی نماند.

سی و ششمین دوره رقابت کشتی آزاد قهرمانی آسیا تلنگر و هشداری جدی برای کشتی ما بود که اگر در همه ابعاد خوب کار نکنیم و برنامه ریزی درستی نداشته باشیم کشور‌های دیگر از ما سبقت خواهند گرفت. به اعتقاد اهالی فن ما باید از هم اکنون تغییر رویه دهیم تا در مسابقات قهرمانی جهان با حضور کشور‌های مطرح در کشتی، ضمن شرایط خوب و کسب سهمیه المپیک بهترین نتایج را نیز کسب کنیم.

گفتنی است نتایج تیم ملی کشتی آزاد ایران در پنج دوره اخیر رقابت‌های قهرمانی آسیا به شرح زیر است:

سی و یکمین دوره: بیشکک قرقیزستان-۲۰۱۸
تیم ایران با کسب ۳ مدال طلا، یک نقره، ۲ برنز و ۱۵۷ امتیاز نایب قهرمان شد

سی دو دومین دوره: شی آن چین- ۲۰۱۹
تیم ایران با کسب ۷ مدال طلا، ۳ برنز و ۲۲۰ امتیاز قهرمان شد

سی و سومین دوره: دهلی نو هند- ۲۰۲۰
تیم ایران با کسب ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۴ مدال برنز و ۱۶۸ امتیاز قهرمان شد

سی و چهارمین دوره: آلماتی قزاقستان- ۲۰۲۱
تیم ایران با کسب ۳ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز و ۱۷۹ امتیاز قهرمان شد

سی و پنجمین دوره: اولان باتور مغولستان- ۲۰۲۲
تیم ایران با کسب ۶ مدال طلا، ۱ نقره و ۱ برنز و ۲۰۱ امتیاز قهرمان شد

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها