گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان:

جلسه اقتصادی سران قوا، آنطور که باید به هدف خود نرسید/مسائل گوناگون کشور مگر قابل رفراندوم است؟



رهبر انقلاب فرمودند: فعالیت‌های دانشجویی نباید جامعه دانشجویی و کشور را دوقطبی کند. دوقطبی‌گری خواست دشمن است. مطالبه دانشجویی همراه با واقع بینی و ارائه راه حل علمی و عملی باشد.

ایسنا نوشت: گزیده بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از دانشجویان و فعالان تشکل‌های دانشجویی با ایشان که عصر امروز (سه‌شنبه) در بیست و هفتمین روز از ماه مبارک رمضان با رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد به شرح زیر است:

- در دوران دفاع مقدس دو فرصت تعالی و عروج بصورت مشترک در کنار هم قرار گرفتند. جوان هایی که وارد میدان جنگ شدند حرکتشان و اوج‌گیری‌شان جوری بود که فردی مثل امام راحل، امام بزرگوار که سالهای متمادی سلوک و عرفان را تجربه کرده بود به حال آنها غبطه میخورد، من نمیدانم شماها شرح حال این شهدا را می خوانید؛ این کتابها را یا نه؟ من می خوانم و اشک می ریزم و استفاده می کنم برای من حقیقتاً استفاده دارد. من خیال می کنم شما یکی از کارهایی که می کنید حتماً همین باشد شرح حال این شهدای عزیز را به خصوص بعضی‌هایشان را که خیلی معنویت دارند بخوانید. اینها استفاده کردند.

- انتظار فرج یعنی سختی‌ها همه قابل برداشته شدن، برطرف شدن است. نه اینکه بنشینید انتظار بکشید، دل شما باید گوش به زنگ باشد. انتظار فرج یعنی انتظار برطرف شدن همه‌ی نقصهایی که شما الان گفتید. ده برابر این هم نقص وجود دارد که شما نگفتید. انتظار فرج یعنی این، یعنی آماده بودن، فکر کردن، بن‌بست نپنداشتن. بن‌بست‌انگاری خیلی چیز بدی است.

- جلسه اقتصادی سران قوا امر دائمی نیست بلکه موقت و برای مقاصد خاص است. این جلسه آنطور که باید به هدف خود نرسیده؛ علاج تعطیل کردن نیست بلکه باید دنبال کنیم کارها انجام شود.

- هر قانون خوبی هم ممکن است بد عمل شود، خصوصی سازی هم همینطور است. چاره‌ای جز خصوصی سازی نداشتیم. آن توقعی که بنده از خصوصی سازی داشتم برآورده نشده اما کارهای خوبی انجام شده است.

- فعالیت‌های دانشجویی نباید جامعه دانشجویی و کشور را دوقطبی کند. دوقطبی‌گری خواست دشمن است. مطالبه دانشجویی همراه با واقع بینی و ارائه راه حل علمی و عملی باشد.

- مسائل گوناگون کشور مگر قابل رفراندوم است؟ کجای دنیا این کار را می‌کنند؟ مگر همه مردم که باید در رفراندوم شرکت کنند امکان تحلیل آن مسئله را دارند؟ این چه حرفی است؟

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها