مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس عنوان کرد

43عملیات برای نجات 106 نفر در آسانسور



آتش‌نشانان بندرعباس، ماه گذشته در  43عملیات،106 شهروند گرفتار در کابین آسانسورها را نجات دادند.  
 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس بابیان اینکه اکثر این آسانسورها دارای نقص فنی بودند گفت: در فروردین‌ماه سال جاری  61 نفراز محبوس شدگان در آسانسور مصدوم و روانه مراکز درمانی  شدند.محمدامین لیاقت، نجات از آسانسور در صدر عملیات آتش‌نشانی ذکر کرد .وی از182 عملیات 125 در طی یک ماه فروردین‌ماه سخن گفت که در این رابطه امدادگران 177 نفر را در میانگین زمان  4 دقیقه نجات دادند. لیاقت  افزود: در این بازه زمانی 110 شهروند نیز  در حوادث  مصدوم و 5 نفر نیز جان باختند.به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بندرعباس،عملیات نجات محبوس شدن  در خودرو و منزل 39 مورد بوده است که 12 نفر مصدوم و 35 نفر نیز توسط امدادگران نجات یافتند، همچنین 15 عملیات مربوط به سانحه خودرویی بوده که 16 نفر سرنشین  مصدوم و یک نفر فوتی داشته است ، در این ارتباط امدادگران موفق به نجات پنج نفر از این سرنشینان شدند.
 لیاقت در ادامه  از یک مورد تهدید به خودکشی  با یک نفر  مصدوم ،یک مورد  سقوط انسان از ساختمان  با یک نفر مصدوم و همچنین  3 انفجار آبگرمکن و گاز  با پنج نفر مصدوم، 3 نفر فوتی  و پنج نفر نجات‌یافته سخن گفت.
 
 116 حریق، اطفا شد 
  مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس از اطفا 116 مورد حریق خبر داد که 32 مورد آن مربوط به منازل مسکونی، 18 مورد خودرو، 10 مجتمع تجاری و 8 مورد تأسیسات برقی ، دو شناور و... بوده است. لیاقت علت آتش‌سوزی  در این مدت را  35 فقره نقص فنی، 23 فقره سهل‌انگاری، 4 فقره عدم ایمنی  و سایر موارد 54 فقره دانست. وی عامل 52 فقره آتش‌سوزی  را عمدی ، 59 فقره غیرعمدی و  5 فقره نامعلوم عنوان کرد.  لیاقت  نوع آتش‌سوزی شامل   11 مورد گاز ، 36 مورد مواد نفتی ، 32 مورد اتصالی برق، 37 فقره نیز  سایر موارد دانست. 
 
 صدور 33 پروانه و پایان کار ساختمان 
  مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس به صدور24  پروانه ساختمان ،صدور 9 پایان کار ساختمان، نصب 30جعبه F در ساختمان مرتفع  و نصب 48 خاموش‌کننده پودر و گاز و CO2  در ساختمان‌ها  اشاره‌ای داشت. 

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها