رئیس سازمان غذا و دارو:

۲۷ هزار کد دارویی در کشور تولید می‌شود



رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی ۶۰ درصد بازار از لحاظ عددی در اختیار تولید داخل است.

به گزارش صبح ساحل، «حیدر محمدی»، رئیس سازمان غذا و دارو در دیدار با معاون وزیر بهداشت روسیه، گفت: مصمم هستیم بتوانیم در حوزه سلامت تعاملات متقابلی با روسیه داشته باشیم، تولید داخل ایران ۹۹ درصد بازار دارویی از لحاظ عددی و ۸۸ درصد میزان ریالی را در اختیار دارد.
 
وی با اشاره به این که میزان ارزبری تامین دارو و مواد اولیه در ایران ۳.۵ میلیارد دلار است، ادامه داد: ۹هزار محصول دارویی و ۲۷ هزار کد دارویی در کشور تولید می‌شود، در حوزه تجهیزات پزشکی نیز ۶۰ درصد بازار از لحاظ عددی در اختیار تولید داخل است و ۵۵ کشور جهان مقصد صادرات تجهیزات پزشکی تولید داخل ایران هستند.

در ادامه معاون وزیر بهداشت روسیه با ابراز خرسندی از ملاقات‌های بین مسئولان سلامت دو کشور اظهار کرد: ملاقات‌های منظم نشان دهنده روابط مستحکم بین دو کشور است، مطمئنیم می‌توانیم در قالب این دیدار‌ها تعاملات گسترده‌ای در حوزه انتقال تکنولوژی و همکاری بیشتر داشته باشیم.
 
وی با بیان این که زمینه تحکیم روابط بین تولیدکنندگان و طراحان تجهیزات پزشکی و دارو دو کشور وجود دارد، گفت: مسلما انگیزه بسیاری داریم که تولید کنندگان خود را به ایران معرفی کنیم و همین طور از شرکت‌های ایرانی برای ایجاد همکاری دو طرفه بیشتری در آینده بازدید کنیم.

وی همچنین نسبت به همکاری‌های بیشتر در حوزه مبارزه با بیماری‌های عفونی، گسترش توریسم پزشکی و بازدید تولیدکنندگان و متخصصان روسی از شرکت‌های داخلی ایران ابراز علاقه‌مندی کرد.

 یکی از دستاورد‌های مهم این سفر ایجاد مسیر صادراتی ویژه دارو، به رسمیت شناختن مطالعات بالینی دارو و تجهیزات پزشکی انجام شده در کشور مبدا توسط طرفین، توافق برای تولید اشتراکی دارو‌های کم‌مصرف (اورفان) که تولید آن توجیه اقتصادی ندارد، بوده و همچنین مقرر شد جزئیات توافقات با حضور تیم کارشناسی روسیه و بازدید از کارخانجات تولیدی، در آینده نزدیک نهایی شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها