قاتل، رفیقش را در کرمان کشت

راز قتل مردی در اعماق چاه



با دستگیری قاتل 20 ساله، راز قتل مرد بندرعباسی فاش شد. پسر جوان هرمزگانی لب به اعتراف گشود و جسد مرد 44 ساله  پس از  26 روز  از چاه عمیقی در جاده سیرجان _بندرعباس  کشف شد. 
قاتل و مقتول که با هم دوست بودند در سفر به کرمان بر سر موضوعی درگیر  شدند. در این رابطه پسر جوان در شب چهارشنبه 16 فروردین ماه سال جاری   با چاقو به جان رفیقش افتاد با ضربات متعدد او را کشت. وی جسد را به دور از چشم دیگران درون پتو پیچیده و به 10 کیلومتری سیرجان انتقال داد. قاتل که نمی خواست کسی ردی از او بیابد جسد را به درون چاه حدود 200 متری انداخت و از محل دور شد. همسر مرد 44 ساله که روز بعد پس از چند بار تماس،موفق نشد او را بیابد به گوشی رفیق همسرش تماس گرفت اما او بیان داشت که از وی جدا شده است و خبری از  او ندارد...
سردار غلامرضا جعفری، فرمانده انتظامی استان هرمزگان در این خصوص گفت:» در پی وصول خبری از کلانتری 11 بندرعباس مبنی بر مفقودیت فرد 44ساله در 16 فروردین سال جاری، شواهد و قرائن به دست آمده ظن کارآگاهان پلیس آگاهی استان را به احتمال وقوع قتل برانگیخت و مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی استان قرار گرفت».
قاتل در این مدت سعی می کرد خود را از چشم دیگران دور نگه دارد. اما  کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان پی این فرد بودند تا آنکه  در 8 اردیبهشت ماه جاری (25 روز پس از جنایت) وی را در بندرعباس دستگیر کردند.پسر جوان که سعی می کرد خود را بی گناه نشان دهد اما  پس از مشاهده ادله و اسناد ناچار به اعتراف شد.
به گفته سردار جعفری قاتل بیان داشته که با خودروی مقتول به استان کرمان مسافرت نموده و در آنجا با یکدیگر مشاجره و منجر به وقوع قتل شده است، جسد را در 10 کیلومتری «جاده سیرجان- بندرعباس» در چاهی انداخته است. در این خصوص تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی با توجه به اعترافات قاتل به محل وقوع قتل در شهرستان سیرجان اعزام که با همکاری عوامل انتظامی و پلیس آگاهی شهرستان سیرجان و عوامل امداد و نجات آتش نشانی و سایر عوامل امدادی جسد مقتول در داخل چاهی به عمق حدود 200 متر پس از حدود 18 ساعت تفحص کشف کردند. جسد تحویل پزشکی قانونی شد. پلیس در بازرسی از منزل مقتول (آلات قتاله) کشف و پرونده متشکله به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال کرد.
  

 دستگیری قاتل فراری بعد از 30 سال درمیناب

مرد  60 ساله ای پس از 30 ساله فرار از دست قانون و زندگی مخفیانه در پاکستان ، به دام افتاد و به قتل در روستای راونگ میناب به علت انتقام جویی  اعتراف کرد. دو برادر این مرد مسن  چند سال قبل دردرگیری از سوی  مقتول کشته شده اند. وی دو سال بعد، قاتل برادرانش را  کشت  و  به قصاص محکوم شد . تااینکه  7 سال بعد از زندان فرار کرد و به سمت پاکستان رفت. سالها گذاشت  تااینکه این مرد قاتل که برای دیدن خانواده اش به میناب آمده بود توسط پلیس آگاهی میناب  در سرنی  دستگیر شد.
 فرمانده انتظامی استان هرمزگان  در تشریح این پرونده گفت: در پی وقوع یک فقره قتل باانگیزه های شخصی در سال 1372 در روستای راونگ از توابع شهرستان میناب، موضوع دردستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان میناب قرار گرفت.سردار جعفری با اشاره به شناسایی هویت قاتل در همان روزهای ابتدایی وقوع قتل، افزود: علی رغم تلاش پلیس برای دستگیری متهم، اما اقدامات در همان سال به نتیجه نرسیده ومشخص گردید متهم از کشور به مقصد نامعلومی متواری شده است.این مقام ارشد انتظامی استان اذعان داشت: تلاش برای دستگیری قاتل همچنان ادامه داشت تا این که ردی از متهم در کشور پاکستان پیداشد و با کار اطلاعاتی مشخص گردید نامبرده در روزهای اخیر و پس از قریب 30 سال قصد دارد به صورت مخفیانه وارد کشور شود.وی اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان میناب با انجام اقدامات گسترده پلیسی مسیر تردد متهم را شناسایی و نامبرده را در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه دستگیر کردند.فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم و معرفی وی به مرجع قضائی، خاطرنشان کرد: متهم در مواجهه با مستندات پلیس به قتل اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.
  

 پرونده گروگانگیری رودان 

فرمانده انتظامی هرمزگان در ادامه سخنان به  مختومه شدن پرونده گروگانگیری در کمتر از ۴۸ ساعت با اقدامات پلیس شهرستان رودان خبر داد.
سردار جعفری، گفت: مأموران کلانتری ۱۱ مرکز دهبارز شهرستان رودان از یک مورد آدم ربایی در روستای خیرآباد مطلع با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله در محل حاضر شدند.وی اضافه کرد: شخصی به هویت معلوم به واحد گشت مراجعه و اعلام کرد با یک دستگاه خودروی سواری پراید به همراه چهار نفر سرنشین به هویت های معلوم از مسیر رودان به سمت روستای خیر آباد در حال حرکت بودیم که یک دستکاه موتور سیکلت دوترک و یک دستگاه پیکان وانت جلوی خودروی بنده پیچیده و اقدام به ربودن خانم ۲۲ ساله به هویت «م. س» کرده اند.به گفته فرمانده انتظامی هرمزگان، به سرعت طرح مهار در سطح شهرستان اجرا و با پیگیری‌های انجام شده و تلاش مأموران پلیس آگاهی شهرستان و سرنخ های موجود و مشکوک بودن قضیه آدم ربایی مشخص شد که موضوع آدم ربایی منتفی است و موضوع اصلی اختلاف خانوادگی بوده که سریعاً نسبت به شناسایی محل اختفای فرد ربوده شده اقدام شد.جعفری افزود: فرد ربوده شده در اظهارات خود به صحنه سازی و همکاری در ربایش معترف و علت این اقدام را اختلاف با خانواده خود اعلام کرد.وی بیان کرد: متأسفانه گاهی برخی افراد با اقدامات نسنجیده خود و بدون در نظر گرفتن شرایط، زمینه انجام اعمال مجرمانه و افزایش بار روانی در جامعه را فراهم می آورند.وی اعلام کرد: برای افراد دخیل در این موضوع و صحنه سازی که اقدام به جریحه‌دار کردن امنیت جامعه کرده بودند، پرونده تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شد و دستگیری سایر متهمان نیز در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها