معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان :

روزانه ۱۶ هزار شیرخشک ببلاک و ۲۸ هزار آپتامیل در هرمزگان توزیع می‌شود



 سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان پس از انتشار خبرهایی مبنی بر کمبود شیرخشک در هرمزگان از توزیع روزانه ۱۶ هزار شیرخشک از نوع ببلاک  و ۲۸ هزار آپتامیل در سطح داروخانه‌های هرمزگان خبر داد و گفت: برای دریافت شیرهای آلرژی والدین باید حتما از متخصص کودکان نامه داشته باشند.

به گزارش صبح ساحل، دکتر حسین قاسمی صبح امروز درباره کمبود شیرخشک در استان هرمزگان، گفت: در توزیع شیرخشک‌های یارانه‌ای افرادی که نامه از مراکز بهداشت داشته باشند، مشکلی وجود ندارد و بصورت مرتب به والدین نوزادان تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۶ هزار شیرخشک از نوع ببلاک در سطح داروخانه‌های استان هرمزگان توزیع می‌شود، تصریح کرد: همچنین ۲۸ هزار و ۲۸۸ قوطی شیرخشک از نوع آپتامیل پپتی نیز بین داروخانه‌ها توزیع شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه ۵۰ نوزاد با شرایط خاص در هرمزگان وجود دارد که ماهانه برای هر نفر آن‌ها ۸ قوطی در ماه تعلق می‌گیرد، اضافه کرد: والدین نوزادان خاص درخواست افزایش شیرخشک نوزادان خود را دارند و شیرهای مخصوص آلرژی سهمیه بندی شده است که پیگیر هستیم سهمیه استان افزایش یابد.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: برای دریافت شیرهای آلرژی والدین باید حتما از متخصص کودکان نامه داشته باشند.

گفتنی است که پیش از این گزارش‌هایی از کمبود دارو و شیرخشک در شهرهای مختلف هرمزگان منتشر میشود؛ تعدادی از ساکنین غرب استان با ارسال پیامی هایی  به صبح ساحل عنوان کردند که شهرهای کنگ، لنگه و بندرخمیر مدتی است که با کمبود شیرخشک مواجه هستند.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها