سازمان جهانی بهداشت پایان وضعیت اضطراری کرونا را اعلام کرد



دبیرکل سازمان جهانی بهداشت ضمن اعلام پایان وضعیت اضطراری در رابطه با شیوع بیماری کووید-۱۹، آنرا کماکان تهدیدی برای سلامت بشر اعلام کرد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، تدروس ادهانوم روز جمعه اعلام کرد: با امید به آینده، باید اعلام کنم که وضعیت اضطراری در ارتباط با بیماری کووید-۱۹ به پایان رسیده است.

وی در عین حال تاکید کرد که این موضوع به معنای از بین رفتن تهدید کووید-۱۹ نیست و خطر جهش های جدید این ویروس کماکان باقی است.

این مقام مسئول در حوزه بهداشت جهانی خاطرنشان کرد: شرایط ابتلا به کووید-۱۹ در جهان در یک سال گذشته نزولی بوده و بیشتر کشورها به زندگی عادی پیش از همه گیری این ویروس بازگشته اند.

ادهانوم تعداد کشته های کرونا را بیش از عدد رسمی هفت میلیون نفر ارزیابی کرد و گفت احتمالا حداقل ۲۰ میلیون نفر در اثر ابتلا به این بیماری کشته شده اند.

 

ایران نیز مثل بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا از بدو شیوع کرونا، ضمن تلاش برای افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی توسط عموم مردم، تزریق واکسن را آغاز کرد که در نتیجه آن، مرگ و میر ناشی از این بیماری تک رقمی و حتی در برخی روزها صفر شد.

از ابتدای طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۸۵۱ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۵۷۱ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۱۰۷ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۵۲۹ دُز رسید.

در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز قرار ندارد، ۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۱۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۲۶ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها