رییس کل دادگستری هرمزگان:

بخشش محکومان به قصاص در استان به ۶ نفر رسید



رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: با اعلام رضایت اولیای دم در بخشش ۲ زندانی، تعداد محکومان به قصاص که درنتیجه اجرای پویش «به حرمت امام رئوف (ع) می‌بخشم» در استان از مجازات رهایی یافته‌اند، به ۶ نفر رسیده است.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی قهرمانی»، رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: باتوجه به تاکید رییس قوه قضاییه مبنی بر لزوم اقدام به منظور تحکیم مشارکت گروه‌های مختلف مردمی در اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به ویژه پرونده‌های قصاص نفس، پرونده‌های این ۲ زندانی با موضوع قتل عمد به شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای مفاد ماده هشت قانون شوراهای حل اختلاف و در نتیجه پیگیری های مستمر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان با همکاری اعضای شورای حل اختلاف و معتمدان محلی پس از برگزاری نشست‌های متعدد با حضور اولیای دم، این پرونده‌ها منجر به سازش شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: این احکام قصاص قرار بود در زندان بندرعباس اجرا شود و خانواده‌های مقتولان نیز بر آن اصرار داشتند اما در نتیجه میانجیگری مسئولان قضایی و پیگیری‌های اعضای شورای حل اختلاف، اولیای دم با استناد به عفو و رافت اسلامی و در قالب پویش «به احترام امام رئوف (ع) می‌بخشم» لحظاتی قبل از اجرای حکم رضایت خود را اعلام نمودند.

گفتنی است، پویش مردمی «به احترام امام رئوف (ع) می‌بخشم» به همت ستاد ملی صبر با هدف ارتقاء میانجیگری و گسترش فرهنگ صلح و سازش از پنجم اسفندماه ۱۴۰۱ همزمان با سالروز ولادت حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) آغاز شده و تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ و خجسته میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) ادامه خواهد یافت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها