مدیرکارخانه شیشه فلوت هرمز عنوان کرد:

بهره برداری از بزرگترین کارخانه شیشه فلوت کشور در هرمزگان



در تور خبری که با همت سازمان صمت هرمزگان برگزار شد، مدیرکارخانه شیشه فلوت هرمز از بهره برداری بزرگترین کارخانه شیشه فلوت کشور از گروه صنعتی شیشه کاوه در هرمزگان خبرداد. این پروژه در نیمه دوم 1403 به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری صبح ساحل، سید رضا میرراشد، مدیر کارخانه شیشه فلوت هرمز در جمع خبرنگاران، با اشاره به تاریخچه گروه صنعتی شیشه کاوه در کشور گفت: در حال حاضر گروه صنعتی شیشه کاوه، ۵  کارخانه شیشه فلوت در کشور دارد  که دو کارخانه دیگر با نام های شیشه فلوت ارومیه و شیشه فلوت هرمز نیز در دست احداث است.

میرراشد با بیان اینکه این کارخانه با سرمایه گذاری ۵  هزار میلیارد تومان و در حال حاضر اشتغالزایی ۴۰۰ نفر مستقیم و ۴۰۰۰ نفر غیرمستقیم بزرگترین پروژه فلوت کشور است، عنوان کرد: با بهره برداری از این کارخانه میزان اشتغالزایی حداقل ۲۰۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم در هرمزگان را خواهیم داشت.

وی تشریح کرد: با توجه به اینکه گروه صنعتی شیشه کاوه در سراسر کشور کارخانه های تولید شیشه دارد و جای آن در  جنوب کشور خالی بود،  سپس این گروه صنعتی تصمیم گرفت عملیات اجرایی کارخانه شیشه فلوت هرمز را جهت تامین شیشه هرمزگان  و استان های همجوار و همچنین شرایط خوب هرمزگان جهت صادرات را آغاز کند.

مدیرکارخانه شیشه فلوت هرمز با بیان اینکه اولویت این گروه صنعتی ابتدا تامین تقاضای داخل و سپس صادرات است، تصریح کرد : با بهره برداری این کارخانه میزان تولید روزانه آن ۹۵۰ تن پیش بینی شده اس. میرراشد با اشاره به اینکه با احداث این کارخانه هزینه های حمل و نقل کاهش می یابد و گاها حذف می شود، اشاره کرد: جز سیاست های گروه صنعتی شیشه کاوه جذب و اشتغالزایی ۹۰  درصد نیروهای بومی است.

  

   

این مسئول درخصوص پیشرفت این کارخانه مطرح کرد: در حال ساخت سوله های کارخانه هستیم و خاکبرداری به اتمام رسیده است و همچنین همزمان با ساخت سوله ها در یکی از کارخانه های ما، ماشین آلات ساخته می شوند و بخشی که سفارش خارجی است تا یکسال آینده به اتمام می رسد.

مدیرکارخانه شیشه فلوت هرمز  خاطر نشان کرد: شیشه خام را به بیش از ۵۰ کشور از جمله نپال، ترکیه، ارمنستان، آلمان، برزیل، ایتالیا، فرانسه، انگلیس، استرلیا، چین صادر می کنیم. وی در خصوص تهیه مواد اولیه بیان داشت : در خصوص تامین آهک مشکلی نداریم و همچنین ۷۰  درصد شیشه سلیس است که درخصوص سلیس ذخایر خوبی در شمال استان در حاجی آباد و رودان داریم.

میرراشد درخصوص تنوع در محصولات تولیدی گفت: هر ماه  ۳ محصول جدید بلور با کیفیت بهتر و مواد اولیه مرغوب با دانش مهندسان داخلی به سبد کالای این گروه صنعتی اضافه می شود. این مسئول با حساسیت های پیک مصرف برق در تابستان هرمزگان، اعلام کرد : در مصرف برق پرمصرف نیستیم و با بهره برداری از این کارخانه هرمزگان در تولید شیشه فلوت خودکفا می شود.

گفتنی است، گروه صنعتی شیشه کاوه تولید کننده شیشه فلوت، رفلکس، آینه، شیشه کنترل کننده انرژی، شیشه لمینیت، شیشه مشجر، بلوک شیشه ای ، قالب های شیشه  ظروف شیشه ای و چاپ برروی شیشه ، جار و بطری ، مواد اولیه شیشه وکربنات سدیم است.

    

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها