گروه جهادی دندانپزشکی در بندرعباس، بشاگرد و میناب خدمات‌رسانی می‌کنند

ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس



45 دندانپزشک جهادگر در سی و یکمین اردوی جهادی "قرارگاه مردم"در بیمارستان صحرایی واقع در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس  از 11 خرداد به مدت 4 روز  مستقر شدند و بصورت رایگان به مردم خدمت خواهند کرد.

 

به گزارش صبح ساحل، با هدف محرومیت زدایی و ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم مناطق کم برخوردار هرمزگان پس از استقرار و نصب تجهیزات گروه جهادی دندانپزشکی «قرارگاه مردم» در بندرعباس،  بشاگرد ومیناب بیش از 88 دندانپزشک متخصص ،دستیار و عوامل اجرایی پای کار آمدند. این قرارگاه  به همت  مهندس دوستی استاندار هرمزگان و با همراهی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان،سازمان  کمیته امداد و تامین اجتماعی استان  از اردیبهشت ماه 1401 شروع به کار کرد و بیش از 130 هزار مورد خدمات پزشکی به محرومین منطقه ارائه شد.

دکتر غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این خصوص گفت: حرکتها و اردوهای جهادی در بحث بهداشت و درمان یکی از کارهای خوبی است که در حال انجام است و تا به امروزه در این دولت 33 اردوی جهادی در شهرستان های مختلف  مانند میناب، بشاگرد، ابوموسی  و بندرعباس و... صورت گرفته است.وی با بیان اینکه روزانه حدود 100 نفر از افراد در این بیمارستان صحرایی خدمت درمانی دریافت می کنند افزود: در این دوره تیم 45 نفری دندانپزشکی از شهرستانهای مختلف از جمله تهران حضور دارند و پس از شناسایی  افراد نیازمند در مناطق خاصی از شهر، اقدام به درمان دهان و دندان می کنند.دکنر جاودان این را تاکید کرد: همزمان با این طرح، 43 نفر از دندانپزشکان جهادی در بنذرک میناب و بخش گافر و پارامون بشاگرد حضور یافتند و ترجیحا در امر دندانپزشکی مشغول به فعالیت هستند. وی تامین منابع مالی این طرح ها  نیز از محل مسئولیت های اجتماعی مجموع صنایع خواند.

 

 

خدمات  دندانپزشکی به  دهک های یک تا پنجم

محمدرضا مهری دبیر قرارگاه مردم و مشاور استاندار هرمزگان در امور پزشکی با بیان اینکه  "قرارگاه مردم" با توجه به درخواستهای متعدد مردم استان مبنی بر گران بودن خدمت پزشکی خصوصا دندانپزشکی و درخواستهای متعددی که مسئولین استان داشتند گفت: برای حل این معضل سیاستمداران استان به خصوص نماینده عالی دولت، استاندار هرمزگان تصمیماتی مبنی بر  تشکیل پویشی به نام قرارگاه مردم گرفتند.وی تلاش استاندار در کمک به قشر ضعیف و کم برخوردار استان  از طریق توانایی دستگاه های مختلف دولتی عنوان کرد وادامه داد: از ابتدای اردیبهشت سال گذشته "قرارگاه مردم" تشکیل وفعالیت این قرارگاه  در روستای باغ بالا قشم  شروع شد  سپس این اردوی جهادی  در  جزیره هرمز، ابوموسی مشغول به خدمات درمانی به اهالی آنجا شدند  و بعد از پایان به سمت شرق استان از جمله منطقه سندرک میناب ، بشاگرد و سیریک اعزام شدند.مهری تصریح کرد: این اردو جهادی راهی شمال استان در کوهشا و سرگز احمدی شدند و پس از خدمات رسانی در آن مناطق، چارک وپارسیان و لنگه را تحت پوشش درمانی   قرار دادند.وی با بیان اینکه اردوی جهادی پس از عبور از غرب و شرق و شمال استان به بندرعباس آمدند گفت: پس از ایجاد بیمارستان صحرایی در شهرک پیامبر اعظم  با اعتبار کمتر از 100 میلیون تومان با همکاری  کمیته امداد، دانشگاه علوم پزشکی استان مردم مناطق کم برخوردار نیازمند درمان دندانپزشکی شامل دهک های یک تا پنجم شناسایی شدند و هم اکنون دندانپزشکان و کادر درمانی مشغول خدمت هستند.مهری یکی از مهم ترین برنامه های این مجموعه را پوشش حداقل نیمی از مردم دهک های پایین دانست و هزینه کرد  خدمات مربوط به پزشکان و کادر درمان را حدود 3 میلیارد تومان دانست که از محل مسئولیت های اجتماعی صنایع استان تزریق شده است.

 

 

اختصاص 70درصدی خدمات درمانی به مددجویان

 «حمید باسره»  مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان نیز در گفتگو با صبح ساحل ازاختصاص  70 درصدی خدمات جهادی دندانپزشکی به  مددجویان کمیته امداد خبر داد و گفت: بر اساس آمار ارائه خدمات دندانپزشکی به مددجویان، 70 درصد مراجعان مددجو به دندانپزشکی تخصصی کمتر شده و این نشاندهنده  کاهش بیماری  دهان و دندان در افراد تحت پوشش کمیته امداد است. وی پذیرش مددجویان و نوبت دهی مراجعه به این بیمارستان صحرایی را توسط پزشک معتمد دانست. وی اظهار داشت:یکی از نیازهای اساسی خانواده‌ها، نیازهای پزشکی و سلامت است و گروه‌های جهادی اثبات کردند که با تمام توان به منویات رهبری لبیک می‌گویند و برای خدمت به قشر محروم در این زمینه پای کار هستند.

 

 

انواع خدمات دندانپزشکی

گفتنی است؛ حدود 45 نفر از نیروهای دندانپزشک در این گردهمایی به مردم خدمات دندانپزشکی ارایه می دهند. این خدمات شامل معاینه دهان و دندان و فک، جرم گیری و بروساژ، جراحی دندان، جراحی مینور دهان و دندان، ترمیم و درمان ریشه، جراحی دندان شیری، ترمیم دندان شیری، پالپوتومی و پالپکتومی، روکش استنلس استیل، رادیوگرافی دندان و توزیع داروی رایگان می باشد که این خدمات درمانی به مردم ارائه می شود.

 

منتشر شده: 1
اقا
۱۴ خرداد ۱۴۰۲
سلام ببخشید .آدرس کجاست ؟ و دندونم میکارن یا فقد جرم گیری و ترمیم میکنند
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها