هشدار هواشناسی سطح نارنجی:

شناورهای سبک و صیادی در این ساعت‌ها از تردد خودداری کنند



 کارشناس مرکز پیش بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان گفت:‌ شناورهای سبک و صیادی با توجه به افزایش سرعت بادهای جنوب غربی و تلاطم دریا بویژه در محدوده تنگه هرمز، با احتیاط انجام شود.

     

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایرنا: الهام بازیار روز دوشنبه گفت: دریا بویژه تنگه هرمز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۱۶ و ۱۷ خرداد) به خصوص در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب با وزش بادهای نسبتا شدید جنوب غربی تا شمال غربی نسبتا مواج خواهد شد.

وی مجدد توصیه کرد: شناورهای سبک و صیادی در ساعت‌های یاد شده از تردد خودداری کنند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان ادامه داد: همچنین ساکنان مناطق مرتفع این استان بویژه شهرستان‌های بشاگرد و حاجی آباد در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، انتظار رشد ابرهای همرفتی با احتمال رگبار باران و رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت وزش باد و گاهی تگرگ را داشته باشند.

بازیار افزود: در برخی نقاط نیز رخداد گرد و غبار موقتی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نبوده و از نظر دمایی هم بتدریج تا پایان هفته جاری، روند افزایشی یک تا سه درجه‌ای دمای بیشینه را باید انتظار داشت.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی سطح نارنجی شماره چهار برای بازه زمانی بعدازظهر شنبه ۱۳ تا شب سه‌شنبه ۱۶ خرداد که احتمال رگبار باران و رعد وبرق همراه با تگرگ و تند باد لحظه ای (در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب وجود دارد هم گفت: سامانه‌های این فصل به صورت همرفتی است یعنی ممکن است منطقه‌ای در یک شهرستان هیچ بارشی نداشته باشد اما منطقه‌ای دیگر از همان شهرستان بارندگی داشته باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها