فرودگاه بین المللی حیدر علی اف لغو پرواز‌های باکو به تهران را تکذیب کرد



فرودگاه بین‌المللی حیدر علی اف اعلام کرد: پرواز‌ها به ایران طبق معمول انجام می‌شود.

  

به گزارش صبح ساحل، یکشنبه شب برخی شبکه‌های خبری با طرح این شایعه که پرواز‌های جمهوری آذربایجان به ایران به حالت تعلیق درآمده‌اند، مدعی شدند که پرواز‌های باکو به تهران از روز یکشنبه ۱۴ خرداد و بدون اطلاع عمومی به طور کامل متوقف شده‌اند.

فرودگاه بین‌المللی حیدر علی اف اعلام کرد: پرواز‌ها به ایران طبق معمول انجام می‌شود.

تنش‌ها میان ایران و جمهوری‌آذربایجان به اوج خود در دو سال گذشته رسیده‌ است. اصرار باکو برای ایجاد کوریدور زنگزور در مرز با ایران و همراهی آنها با رژیم صهیونیستی، تهران را سخت نگران کرده و باکو مایل به ادامه روابط دیپلماتیک با ایران نیست. همه اینها جدا از سخنرانی‌های ضد ایرانی الهام علی‌اف و برنامه‌های تلویزیونی است که به تنش بین دو طرف دامن می‌زنند. با همه این اتفاقات به‌نظر نمی‌ رسد که چشم‌انداز روابط ایران و آذربایجان در کوتاه مدت چندان روشن باشد.

در دو سال گذشته باکو بخشی از مناطق آزاد شده خود در جنگ که در جوار مرزهای ایران بوده را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده و آنها در پوشش ایجاد روستاهای هوشمند یا شهرک‌های فرهنگی عملا دارند اقدامات امنیتی علیه ایران را ساماندهی می‌کنند در نتیجه روابط آذربایجان و اسراییل هم در هم تنیدگی قابل توجهی دارد و هم علیه ایران است و تهران هم نسبت به این روابط و نسبت به نفوذ اسراییل در مرزهای شمال غربی خود به شدت حساس است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها