نگاهی به عرب نیوز:

عربستان سعودی میزبان نشست بحران اوکراین در جده بود



نویسنده: عدنان نگاری
 
خبرگزاری دولتی SPA روز جمعه گزارش داد مشاوران امنیت ملی و نمایندگان بین المللی روز شنبه در جده عربستان سعودی دیدار خواهند کرد. این نشست ادامه تلاش‌های محمد بن سلمان، ولیعهد و ارتباطات او با رهبران روسیه و اوکراین از روزهای آغازین بحران برای دستیابی به یک توافق صلح دائمی و در عین حال کاهش تأثیر جنگ و پیامدهای انسانی آن است. دولت عربستان امیدوار است که این نشست به تقویت گفتگو و همکاری کمک کند.ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که از پادشاهی برای پلتفرم مذاکرات سپاسگزار است. وی در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر کرد، نوشت:فردا در جده در عربستان نشست مشاوران سران کشورها و نمایندگان وزارت امور خارجه در خصوص فرمول صلح آغاز می‌شود. بسیاری از کشورها، قاره‌های مختلف، از جمله کشورهای جنوبی، نماینده خواهند شد. این بسیار مهم است زیرا در موضوعاتی مانند امنیت غذایی، سرنوشت میلیون‌ها نفر در آفریقا، آسیا و سایر نقاط جهان به طور مستقیم به سرعت جهان در اجرای فرمول صلح بستگی دارد.او گفت که نشست جده به دنبال رویداد مشابهی در کپنهاگ در ژوئن برگزار شد و به حرکت گام به گام به سمت نشست جهانی صلح کمک خواهد کرد. زلنسکی افزود:پایان عادلانه و صادقانه تجاوز روسیه به نفع همه در جهان خواهد بود. از بین بردن تمام تهدیدات ایجاد شده توسط روسیه برای امنیت اوکراین و جهانی به معنای بازگشت صلح به روابط بین‌المللی و ثبات به زندگی جهانی است.
 
 
امارات: آیا نصب کولرهای آبی در خارج از منازل ممنوع است؟ 
 نگاهی به خلیج‌تایمز 
تهیه آبسردکن یا آبنما برای رهگذران یک اقدام نوع‌دوستانه است، به خصوص در تابستان که اوج دمای روز به ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. با این حال، مقامات در مورد مقررات برای اطمینان از آلوده نشدن آب و جلوگیری از حوادث برقی به مردم مدام یادآوری می‌کنند. خلفان رشید المغنی، رئیس اداره عملیات و بازرسی شهرداری در شهرداری خور فکان، گفت که کولرهای آبی باید در محدوده خانه یا محوطه ساختمان قرار گیرند. فقط لوله آب و شیر آب مجاز است در بیرون قرار گیرد.المغنی که در طول برنامه خط مستقیم اداره رادیو و تلویزیون شارجه به زبان عربی صحبت می کرد، خاطرنشان کرد که هیچ مخالفتی با نصب کولرهای آبی وجود ندارد. آنچه ممنوع است، قرار دادن کولرهای آبی کاملاً خارج از خانه است.این برای حفظ سلامت عمومی و حفظ بهداشت عمومی شهر است. وقتی کولرهای آبی در بیرون قرار می‌گیرند، منظره بدی ایجاد می‌کنند و می‌توانند آلوده شوند که می‌تواند سلامت و ایمنی کاربران را تحت تأثیر قرار دهد.این برای حفظ سلامت عمومی و حفظ بهداشت عمومی شهر است. وقتی کولرهای آبی در بیرون قرار می‌گیرند، منظره بدی ایجاد می‌کنند و می‌توانند آلوده شوند که می‌تواند سلامت و ایمنی کاربران را تحت تأثیر قرار دهد.
  
 
پیام تسلیت امیر قطر به رئیس جمهور چین
 نگاهی به گلف‌تایمز 
امیر قطر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی روز جمعه با ارسال پیامی تسلیت به شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در خصوص قربانیان سیل در مناطق مختلف پکن، برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد. والاحضرت، معاون امیر شیخ عبدالله بن حمد آل ثانی نیز با ارسال پیامی به رئیس جمهور شی جین پینگ، قربانیان سیل پکن را تسلیت گفت. نخست وزیر و وزیر امور خارجه شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی روز جمعه با ارسال پیامی به نخست وزیر شورای دولتی جمهوری خلق چین به مناسبت قربانیان سیل تسلیت گفت. 
 
عربستان سعودی به شهروندان خود گفت خاک لبنان را ترک کنند
 نگاهی به عرب نیوز:
سفارت عربستان سعودی در لبنان در بیانیه‌ای که اواخر روز جمعه در توییتر منتشر کرد اعلام کرد که عربستان سعودی به شهروندان خود گفته است که لبنان را ترک کنند و از نزدیک شدن به مناطق درگیری مسلحانه خودداری کنند. در این بیانیه همچنین بر اهمیت پایبندی به ممنوعیت سفر شهروندان سعودی به لبنان تاکید کرد. 
در 1 آگوست، بریتانیا همچنین توصیه‌های سفر خود به لبنان را به‌روزرسانی کرد و توصیه کرد از همه سفر به غیرضروری به بخش‌هایی از جنوب لبنان در نزدیکی اردوگاه فلسطینی عین الحلوه خودداری شود. منابع امنیتی در کمپ به رویترز گفتند که حداقل ۱۳ نفر که بیش‌تر آن‌ها ستیزه جو بودند، در درگیری‌هایی که در روز ۲۹ ژوئیه در این اردوگاه بین جریان اصلی جریان فتح و اسلام گرایان تندرو آغاز شد، کشته شدند. 
 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها