ماجرای تهدید به بمب‌گذاری در پرواز تهران - هامبورگ



امروز یک فرد ناشناس ایمیلی به پلیس هامبورگ ارسال کرده و مدعی بمب گذاری در پرواز تهران هامبورگ شده است.
 
   
به گزارش صبح ساحل، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از ایمیل یک فرد ناشناس برای پلیس هامبورگ در رابطه با نهدید بمب گذاری در پرواز تهران هامبورگ خبر داد.
 
شمس الدین فرزادی پور، در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: امروز یک فرد ناشناس ایمیلی به پلیس هامبورگ ارسال کرده و مدعی بمب گذاری در پرواز تهران هامبورگ شده است.
 
وی افزود: در زمان حاضر مسافران از هواپیما پیاده شده و یک سری اقدامات امنیتی و چک هواپیما و وسایل مسافران در حال انجام است.
    
 این هواپیما حدود ساعت 12:20 بعد از ظهر در هامبورگ به زمین نشست و اکنون در منطقه ویژه‌ای قرار دارد.
 
 ظاهرا به دلیل این تهدید بمب گذاری، پروازهای فرودگاه هامبورگ به‌طور کامل متوقف شده است؛ سخنگوی این فرودگاه گفت که از ساعت 12:40 بعدازظهر هیچ پرواز یا فرودی در این فرودگاه انجام نشده است.

این تهدید بمب‌گذاری که از طریق یک ایمیل ناشناس ارسال شد، مقامات را وادار کرد تا همه پروازها و فرودها را به حالت تعلیق درآورند و باعث ایجاد اختلال در عملکرد فرودگاه هامبورگ شود.

هواپیمای درگیر در این تهدید به سرعت در منطقه ویژه ایزوله شد. بررسی‌های امنیتی بر همه مسافران و خدمه اعمال و بازرسی کامل هواپیما و چمدان ها انجام شد. با وجود تنش محسوس، اوضاع به خوبی مدیریت شد و بمبی پیدا نشد.

این خبر را نخستین بار رسانه BNN وابسته به بلومبرگ منتشر کرد و دیگر رسانه‌های خارجی هم به آن پرداختند.

بازگشت به حالت عادی در بحبوحه بررسی‌ها

با خنثی شدن تهدید، فرودگاه به فعالیت عادی خود بازگشت. پلیس فدرال اکنون در حال بررسی منبع تهدید است. وقفه در عملیات پرواز، در حالی که قابل توجه بود، باعث ایجاد حداقل اختلال در کل ترافیک هوایی شد، که گواهی بر پروتکل‌های قوی مدیریت بحران در فرودگاه هامبورگ است.

       

پرواز شماره ۷۲۳ تهران- هامبورگ ایران‌ایر به سلامت در آلمان به زمین نشست

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی گفت: پرواز شماره ۷۲۳ تهران- هامبورگ ایران‌ایر به سلامت در آلمان به زمین نشست و مسافران فرودگاه را ترک کردند.

«شمس‌الدین فرزادی پور» عصر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره تهدید امنیتی به هواپیمای مسافربری تهران به مقصد هامبورگ، اظهار کرد: گزارش غیرواقعی و تهدید ساختگی به بمب‌گذاری موجب شد که دستورالعمل‌های ویژه در فرودگاه هامبورگ اجرایی شود چرا که قاعده و قانون در هر فرودگاهی این است که در چنین مواقعی دستورالعمل‌های مربوطه را اجرا کنند.

وی افزود: مسافران این پرواز بعد از فرود هواپیما به سلامت به مقصد رسیده و فرودگاه را ترک کردند و مشکلی برای پرواز به وجود نیامده است.

بر اساس اعلام «حسام قربانعلی» سخنگوی ایران‌ایر از جزییات این ماجرا نیز این پرواز از مبدأ فرودگاه حضرت امام به سمت فرودگاه هامبورگ بعد از ادامه مسیر در آسمان کشور اسلواکی یک هشدار امنیتی دریافت کرده است، هواپیما مسیر خود را ادامه می‌دهد و نهایتاً با پرواز از فراز لهستان و کاهش ارتفاع در حداقل زمان ممکن با اسکورت ۲ فروند هواپیمای یورو فایتر اتحادیه اروپا هواپیما در فرودگاه شهر هامبورگ به زمین نشست.

تمام مسافران در سلامت به مقصد رسیدند و با انجام چک امنیتی بار و تجهیزات همراه، در نهایت فرودگاه را ترک کرده‌اند. این هواپیما همچنین توسط پلیس فدرال چک شد و مانعی وجود نداشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها