اختتامیه هفته پژوهش و فناوری به میزبانی دانشگاه هرمزگان برگزار شد؛

معرفی و تقدیر از 17 پژوهشگر استانی



اختتامیه هفته پژوهش و فناوری در هرمزگان با تقدیر از پژوهشگران برتر استان و غرفه‌های برتر نمایشگاه برگزار شد. این مراسم با حضور استاندار هرمزگان، سرپرست دانشگاه هرمزگان و سایر مسئولان استان انجام شد.
    
 حمایت استانداری هرمزگان از پژوهش‌های مسئله محور
به گزارش صبح ساحل استاندار هرمزگان در آیین اختتامیه هفته پژوهش در دانشگاه هرمزگان گفت: پژوهش اصلی است که علاوه بر توجیه علمی توجیه اقتصادی هم دارد؛ یعنی در این دنیایی که فناوری‌ها به سرعت در حال رشد هستند نتوانیم خودمان را با فناوری‌های روز آشنا کنیم و فناوری‌های رقابت‌پذیر جدیدی را تولید کنیم تا از کورس رقابت صنعتی و اقتصادی باز خواهیم ماند.
مهدی دوستی افزود: علم علاوه بر اصالتی که دارد، در عرصه اقتصاد هم اگر نباشد چنان هوایی است که تنفس می‌کنیم و می‌تواند سبب حذف یک صنعت یا اقتصاد حتی در یک مقیاس ملی شود.
وی با بیان اینکه اختصاص بخشی از بودجه‌ صنایع به امر پژوهش توجیه دارد، گفت: شرکت‌هایی توانستند به حیات خود ادامه دهند که بخش تحقیق و توسعه‌شان وجود داشته و فعال بوده است.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه هفته پژوهش زمانی برای یادآوری این موضوع مهم به مدیران است، افزود: یک سری مسئله در استان وجود دارد که اگر تحقیقات در راستای حل این موضوعات باشد، استانداری هرمزگان به صورت اختصاصی از پژوهشگران و محققان آن، حمایت مضاعف خواهد کرد.
    
 ایجاد رشته‌های جدید در دانشگاه هرمزگان
سرپرست دانشگاه هرمزگان در آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان گفت: در این مراسم از ۱۷ پژوهشگر برتر استانی، ۵ فناور برتر استانی و سه غرفه برتر در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان تقدیر شد.
مصطفی ظهیری نیا افزود: امیدواریم تعاملی که در استان بین دانشگاه و صنعت آغاز شده، ادامه پیدا کند و از این دست برنامه‌ها و همایش‌ها را در طول سال داشته باشیم.
وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌ها، صنایع و شرکت‌هایی که در استان مستقر هستند باید برای استفاده بهینه از این ظرفیت‌های هرمزگان، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشند، اضافه کرد: دانشگاه هرمزگان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان در این زمینه پیشگام بوده و سعی کرده است این حرکت را خیلی سریع‌تر و کامل‌تر شروع کند.
ظهیری نیا گفت: دانشگاه هرمزگان رشته‌های جدیدی را متناسب با ظرفیت‌های استان، منطقه و با توجه به ماموریت‌هایی که به صورت ملی به هرمزگان واگذار شده است در دست ایجاد دارد.
سرپرست دانشگاه هرمزگان با بیان اینکه در حال بازنگری سرفصل‌های دروس دوره‌های مختلف هستیم، اظهار کرد: متناسب با اختیاری که به دانشگاه‌ها در برنامه تحولی آموزش داده شده تا ۴۰ واحد درسی را متناسب با نیاز صنایع، نیاز جامعه و برای حل مسائل محلی و استانی بازنگری کنند؛ دانشگاه هرمزگان در حال اعمال و اجرای این مهم است.وی با اشاره به اینکه تغییر در محتوای دروس آموزشی را در دستور کار دانشگاه داریم، عنوان کرد: در حال آماده سازی محتوای آموزشی متناسب با نیازهای بخش‌های مختلف صنعتی استان هستیم. برنامه داریم که از اساتید مجرب سایر دانشگاه‌های کشور و حتی دانشگاه‌های کشورهای دیگر استفاده کنیم؛ در این زمینه توافقات و تفاهماتی با دانشگاه‌های بین‌المللی هم منعقد شده است. استفاده از ظرفیت اساتید غیر هیئت علمی و اساتید مدعو، اساتیدی که در صنعت مشغول به کار هستند در برنامه‌های دانشگاه گنجانده شده است.به گفته ظهیری نیا، توسعه کارگاه‌های فنی مختلف متناسب با نیاز صنایع در دستور کار دانشگاه است.
سرپرست دانشگاه هرمزگان گفت: در بخش تربیت نیروی انسانی، نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز صنایع، دانشگاه هرمزگان طرحی را شروع کرده است. صنایع تعداد نیروی مورد نیاز در هر رشته تحصیلی را به ما معرفی کند دانشگاه هرمزگان تربیت نیروها حداقل طی دو ماه به سرانجام خواهد رساند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها