استقرار تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در ۱۶ جایگاه بندرعباس؛

کنترل توزیع سوخت در هرمزگان مانع هدر رفت سه هزار میلیارد ریال شد



رییس‌کل دادگستری هرمزگان گفت: استقرار تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در ۱۶ جایگاه و پمپ بنزین بندرعباس طی یک‌ماه گذشته (از تاریخ ۲۵ آبان‌ماه تا ۲۵ آذر سال‌جاری)، موجب صرفه‌جویی افزون‌بر هشت میلیون لیتر سوخت به ارزش سه هزار میلیارد ریال شد.

به گزارش صبح ساحل،‌ «مجتبی قهرمانی»، رییس‌کل دادگستری هرمزگان روز چهارشنبه در این خصوص گفت: پیش از این به‌واسطه سوخت‌گیری چندین باره برخی خودروها در یک روز، صف‌های طولانی در جایگاه‌های بندرعباس ایجاد می‌شد.

وی ادامه داد: تراکنش‌های قبلی کارت سوخت با اجرای طرح استقرار تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه‌ها و پمپ بنزین‌های هرمزگان، توسط کارشناسان بررسی می‌شود و موارد مشکوک و تخلف‌ها، موجب توقیف کارت سوخت و وسیله نقلیه در سامانه و اعلام جرم علیه فرد متخلف خواهد شد و همین موضوع علاوه‌بر کاهش قاچاق، موجب صرفه‌جویی قابل توجهی شده است.

رییس‌کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: با ورود دستگاه قضایی استان و همکاری و حمایت استاندار و اعضای شورای تامین، تدابیری به‌منظور حل مشکل ترافیک و صف‌های طولانی خودروها اتخاذ شد، همچنین با استقرار تیم‌های ویژه کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در محل جایگاه‌ها، ضمن برطرف شدن صف‌های چند کیلومتری و رفع گره ترافیکی، درحال حاضر تردد خودروها روان و عادی است.

قهرمانی افزود: هدف از استقرار تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه‌ها و پمپ بنزین‌های استان را احقاق حقوق عامه، نظارت بر حُسن اجرای قانون و مقابله با قاچاق سوخت است که با کارهای انجام شده شاهد خلوت شدن جایگاه‌ها و پمپ بنزین‌ها و تسریع در ارائه خدمات هستیم و رضایت‌مندی مردم را هم درپی داشته است.

وی در پایان با قدردانی از زحمات استاندار هرمزگان، اعضای شورای تامین، فراجا، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، انجمن صنفی کارفرمایی جایگاه‌داران و انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل و نقل، گفت: موضع‌گیری صریح مسوولان ارشد هرمزگان بر علیه قاچاق سوخت باعث ایجاد یک عزم همگانی و گفتمانی واحد برای مقابله با قاچاق این سرمایه ملی شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها