عربستان سعودی دستورالعمل‌هایی را برای ساده‌سازی سیستم گمرکی صادر می‌کند


نویسنده: عدنان نگاری

 نگاهی به عرب نیوز
خبرگزاری عربستان سعودی روز جمعه گزارش داد که سازمان زکات، مالیات و گمرک دستورالعمل‌های نظارتی جدیدی را برای ساده‌سازی رویه‌های گمرکی صادر کرده است. هدف این دستورالعمل‌ها شفاف‌سازی عملکرد سیستم گمرکی و آموزش مشتریان، مالیات دهندگان و سهامداران درگیر در واردات، صادرات و ترانزیت کالا است. مقررات جدید توضیحاتی در مورد رویه‌های گمرکی مربوط به واردات، صادرات و ترانزیت کالا از جمله تعیین اسناد برای واردات، اصلاح داده‌های گمرکی، ترخیص پیش ترخیص کالا و تعهدات مربوط به عدم دفع کالا ارائه می‌دهد.
دستورالعمل‌ها همچنین رویه‌های حمل و نقل و پذیرش موقت، معافیت‌های چمدان شخصی و وسایل خانه مستعمل، و شرایط معافیت از نمونه‌های تجاری، ضمانت‌ها، بازپرداخت و سایر قوانین و شرایط عمومی را پوشش می‌دهند. این مرجع بیش از 130 راهنمای آموزشی را در وب سایت خود ارائه می‌دهد که خدمات مختلف زکات، مالیات و گمرک را پوشش دهد، از جمله راهنماهای حمل و نقل، نمایندگان حمل و نقل، مراحل صدور گواهی مبدا، صادرات محموله‌ها از طریق شرکت‌های حمل و نقل سریع، ثبت نام برای حمل و نقل جاده‌ای. خدمات، راهنمای ساده برای مناطق سپرده گذاری، اظهارنامه الکترونیکی مسافر از طریق اپلیکیشن زاتکا، راهنمای چاپ کارت گمرکی، دستورالعمل رزرو نوبت کامیون در بنادر زمینی و دستورالعمل‌ها و جریمه‌های حرفه کارگزاری گمرکی، را ارائه می‌دهد. 
    
بخش گردشگری عربستان سعودی در سال 2023 در دهه طلایی قرار گرفت
 نگاهی به عرب نیوز
در چشم انداز تحول آفرین سال ۲۰۲۳، بخش مسافرتی عربستان سعودی نه تنها پیشرفته‌تر شده است، بلکه فراتر از انتظارات بوده و این امر موجب تغییر اساسی در چشم انداز ۲۰۳۰ این کشور شده است. امسال شاهد افزایش هدف اولیه پادشاهی سعودی برای تضمین ۱۰۰ میلیون بازدید تا پایان دهه بودیم. احمد الخطیب، وزیر گردشگری این کشور، در اکتبر گفت که این جاه طلبی تا حد ۱۵۰ میلیون بازنگری شده است.
گسترش صنعت گردشگری با اصلاحات نظارتی، از جمله ویزای جدید -سرمایه‌گذار-بازدید کننده- که توسط وزارت سرمایه گذاری و وزارت امور خارجه عربستان سعودی تایید شده است، تقویت شده است.
اکنون، سرمایه گذاران بین‌المللی دیگر نیازی به مراجعه به سفارت عربستان برای دریافت مجوز سفر به پادشاهی سعودی ندارند. در ادامه باید ذکر کرد که گردشگری به دومین منبع درآمد عربستان تا سال ۲۰۳۰ تبدیل خواهد شد و به عنوان بخشی از طرح تنوع اقتصادی عربستان سعودی گام‌های جسورانه‌ای برای نمایش تاریخ، مناظر و تنوع فرهنگی خود برمی‌دارد.
 در بخش گردشگری و اوقات فراغت، چشم انداز ۲۰۳۰ در حال ایجاد جاذبه‌هایی با بالاترین استانداردهای بین‌المللی، بهبود روش‌های صدور ویزا برای بازدیدکنندگان، و آماده سازی و توسعه مکان‌های تاریخی و میراث عربستان سعودی است.
   
   
عربستان سعودی و کره جنوبی برای تقویت استارت آپ های جهانی با یکدیگر همکاری می‌کنند
 نگاهی به عرب نیوز
کارآفرینی و سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های کوچک و متوسط قرار است پس از سفر یک هیئت ارشد سعودی به کره جنوبی تقویت شود. به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، هدف اولیه این سفر تقویت همکاری بین دو کشور در زمینه SMEها و همچنین تقویت روابط تجاری بین المللی برای حمایت از گسترش جهانی استارت آپ‌ها بود. سامی ابراهیم الحسینی، فرماندار اداره‌کل شرکت‌های کوچک و متوسط موسوم به منشعات، با هدف حمایت و توانمندسازی کارآفرینی در سطح محلی و بین‌المللی، رهبری هیئت را به سئول رساند.
تیم تحت رهبری الحسینی توسط یانگ لی وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط و استارتاپ‌های کره پذیرایی شد زیرا هر دو طرف در حال گفت و گو با هدف تقویت همکاری برای پیشبرد سرمایه گذاری‌های نوپا و SME بین کشورهای متبوع خود بودند. هیأت سعودی همچنین با سازمان‌های کره‌ای مرتبط با SME، مقامات دولتی و رهبران شرکت‌های بزرگ فعال در این بخش جلساتی تشکیل داد. در این بازدید، طرف کره جنوبی پیشنهاد برگزاری یک رقابت داخلی را داد تا قهرمانان فرصت شرکت در جام‌جهانی کارآفرینی که در ریاض به میزبانی ریاض به عنوان بخشی از مجمع بیبان برگزار می شود را به دست آورند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها