جام جهانی پارا وزنه‌برداری؛

مدال طلا بر گردن غریب شاهی/ مدال نقره به حامد صلحی پور رسید



ملی پوشان وزنه برداری جانبازان و توان یابان کشورمان در رقابت‌های جام جهانی امارات موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ شدند.

 

به گزارش صبح ساحل، رقابت‌های جام جهانی وزنه برداری به میزبانی کشور امارات در حال برگزاری است و در ادامه مسابقات امروز و در دسته ۱۰۷ کیلوگرم، علی اکبر غریب شاهی و سامان رضی و در دسته ۹۷ کیلوگرم سید حامد صلحی پور به مصاف حریفان خود رفتند.

علی اکبر غریب شاهی در حرکت اول موفق به مهار وزنه ۲۴۶ کیلوگرمی شد. او در حرکت دوم با مهار وزنه ۲۵۰ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شد و به مقام قهرمانی دست یافت. غریب شاهی در حرکت سوم از مهار وزنه ۲۵۵ کیلوگرمی بازماند. ملی پوش کشورمان مدال طلای مجموع را نیز از آن خود کرد.

همچنین سامان رضی دیگر نماینده کشورمان در این دسته وزنی، با رکورد ۲۱۵ کیلوگرم به مقام چهارم رسید.

سید حامد صلحی پور ملی پوش کشورمان در دسته ۹۷ کیلوگرم در حرکت اول موفق به مهار وزنه ۲۱۲ کیلوگرم شد. وی در حرکت دوم از مهار وزنه ۲۲۱ کیلوگرم بازماند، اما در حرکت سوم موفق به مهار وزنه ۲۲۱ کیلوگرم شد و در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره رسید.

 

سید حامد صلحی پور

 

پیش از این محسن بختیار در دسته ۵۹ کیلوگرم و احمد امین زاده در دسته مثبت ۱۰۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیده بودند.

رقابت‌های جام جهانی وزنه برداری با حضور۱۸۳ ورزشکار (۱۰۷ مرد و ۷۶ زن) از ۳۲ کشور جهان به میزبانی امارات از دهم تا پانزدهم اسفند ماه برگزار می‌شود. این مسابقات یکی از رویداد‌های مسیر کسب سهمیه برای بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ است.

پس از این رویداد نمایندگان کشورمان می‌بایست در مسابقات جام جهانی گرجستان که به میزبانی تفلیس و در خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود شرکت کنند تا پس از این رویداد تکلیف نهایی سهمیه‌های ایران در رشته وزنه برداری برای بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ مشخص شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها