شمار جایگاه‌های دارای کارت سوخت آزاد در بندرعباس از 4 به 6 جایگاه افزایش یافت؛

صف‌های بنزین، سین هشتم



 نوروز 1403 در راه است و بسیاری از مسافران نوروزی، هرمزگان را به‌واسطه آب‌وهوای معتدلش مقصد سفرهایشان انتخاب می‌کنند. باآنکه ورود بی‌شمار مسافران نوروزی در هرمزگان، موجب رونق و سودآوری در شهرهای استان خواهد شد؛ اما چادر زدن در مکان‌های نامناسب، آویزان کردن لباس بر روی المان‌های شهر و ایجاد صف‌های طولانی برای سوخت‌گیری خودروها از جمله معضلاتی است که در تعطیلات نوروز گریبان این استان ساحلی را خواهد گرفت. با توجه به اینکه از تابستان امسال، امکان سوختگیری با کارت‌های سوخت آزاد تنها در جایگاه‌ها و ساعات مشخص می‌باشد، مشکل صف‌های طولانی از خودروهای در انتظار سوخت‌گیری وجود دارد. در ایام نوروز خودروهای مسافران نوروزی نیز به این صف افزوده می‌شوند. دراین‌بین، وزیر نفت هم در مصاحبه اخیر خود آب پاکی را روی دست مردم ریخت و گفت خبری از سهمیه نوروزی بنزین نیست؛ اما تلاش می‌کنند که مردم در نوروز بدون بنزین نمانند. در ادامه این گزارش مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان درباره اقدامات انجام‌شده برای ایام نوروز را می‌خوانید.  

   

 افزایش جایگاه‌های سوخت دارای کارت آزاد بندرعباس
«احمد سالاری‌فر»، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان درباره اقدامات انجام‌شده در ایام نوروز به خبرنگار صبح ساحل گفت: «برای انجام بهینه این مأموریت مهم، مانور آمادگی و بازرسی از جایگاه‌ها و انبارهای نفت شهید رجایی برگزار شد و نیروهای ایمنی، حراست و سامانه هوشمند سوخت، با همکاری مدیران نواحی به جایگاه‌ها اعزام شدند.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان با اشاره به‌اضافه شدن جایگاه‌ها دارای کارت سوخت آزاد در بندرعباس و سایر شهرهای استان، گفت: «پیش از تعطیلات نوروزی و سال جدید، شمار جایگاه‌های دارای کارت سوخت آزاد در بندرعباس از 4 به 6 عدد افزایش‌یافته است و بدین ترتیب؛ جایگاه‌های سوخت جَرون، نارگیل، ترنج و آفتاب درخشان و دو جایگاه سامکو و پامرو در بندرعباس در حال سوخت‌گیری باکارت سوخت آزاد هستند».
به گفته سالاری فر، به دلیل وجود ۲ پالایشگاه مهم تولید بنزین در هرمزگان، سوخت‌رسانی به حداقل ۱۷ استان دیگر، توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان انجام می‌شود.
سالاری‌فر تأکید کرد: «اگر استان یا کشور به هر دلیلی با مصرف یا تقاضای بیشتر سوخت مواجه شود آمادگی کامل برای تأمین آن وجود دارد و زمان بارگیری تانکرهای سوختی نیز به حداقل زمان ممکن رسیده است».
سالاری فر توصیه کرد: «به همراه داشتن کارت سوخت شخصی موجب کاهش زمان انتظار در جایگاه و سهولت و تسریع در سوخت‌رسانی خواهد شد».
 نظارت ویژه‌بر روی جایگاه و کارت‌های آزاد سوخت
آن‌طور که اوایل اسفندماه مطرح شد، متوسط مصرف بنزین در مقایسه مدت مشابه سال گذشته ۱۲ تا ۱۳ درصد افزایش‌یافته و در حال حاضر تمامی بنزین از پالایشگاه‌های داخل تحویل گرفته می‌شود و واردات نداریم؛  میانگین مصرف روزانه بنزین در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۱۵ میلیون لیتر بوده است. 
در اوج سفرهای نوروزی در روزهای ۲۶ و ۲۷ اسفند سال ۱۴۰۱، ۱۴۳ میلیون لیتر بنزین توزیع شد که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز این اعداد و ارقام را مجدداً ثبت کنیم. 
از طرفی، «جعفر سالاری نسب»، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده با توجه به تقارن ایام ماه مبارک رمضان با نوروز امسال، پیش‌بینی دقیقی از مصرف بنزین نوروزی قابل احصاء نیست، اما فرآورده موردنیاز را پیش‌بینی کردیم و در انبارهای نفت آماده توزیع است. در همین چند روز گذشته مصرف بنزین ۱۲۷ و ۱۳۳ میلیون لیتر را هم ثبت کرده‌ایم. 
به گفته وی، مشکلی ازنظر تأمین فرآورده نداریم و در توزیع باید بر مسئله کارت‌های آزاد جایگاه‌ها نظارت شود که از مردم درخواست می‌کنیم، حتماً کارت سوخت شخصی همراه خود داشته باشند.  هر کارت سوخت شخصی دارای ۶۰ لیتر سهمیه ۱۵۰۰ تومانی و ۱۰۰ لیتر اعتبار ۳۰۰۰ تومانی است و اگر فردی نیازی بیش از این داشت، می‌تواند از کارت‌های آزاد جایگاه‌ها استفاده کند که تعداد این کارت‌ها را هم ویژه ایام نوروز در جایگاه‌ها افزایش داده‌ایم. 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرده است که تعداد کارت‌های آزاد جایگاه‌های سوخت ویژه ایام نوروز را افزایش داده‌ایم، این طرح باهدف نظارت بر توزیع فرآورده‌ها در جایگاه‌ها آغازشده زیرا در نوروز حجم بالایی از مسافرت‌ها را داریم و مردم نیاز دارند که خدمات بهتری را در جایگاه‌های مسیر دریافت کنند. 
وی افزود: نظارت بر نحوه توزیع بنزین، میزان کارت آزاد موجود در جایگاه‌های سوخت، موارد مرتبط با ایمنی که باید حتماً رعایت شود و همچنین خدمات جانبی که در جایگاه‌ها انجام می‌شود، از اهداف این طرح است. 
حدود ۱۰۰ گروه عملیاتی به سراسر کشور اعزام می‌شوند تا جایگاه‌ها را بررسی کنند و پیش‌بینی می‌شود که حدود ۲۵۰۰ نفر ساعت عملیات نظارتی انجام شود. 
این طرح تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت و گروه‌های نظارتی فعالیت ۲۴ ساعته خواهند داشت.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها