سنجاب‌های کشف شده در کیش با هواپیما به زادگاهشان بازگشتند



 رییس اداره محیط زیست کیش با اشاره کشف سه عدد سنجاب در این جزیره گفت: این سنجاب‌ها که به صورت غیر مجاز وارد جزیره شده بودند، طبق هماهنگی‌های لازم به زیستگاه طبیعی خود بازگشتند.

 

به گزارش صبح ساحل، مریم محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: ۲ عدد از این سنجاب‌های ایرانی در قفسی در یک مغازه با حکم قضایی کشف و ضبط شد و سنجاب دیگر نیز توسط یک کیشوند که در خانه به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شد پس از مشاهده محتواهای آموزشی اداره محیط زیست کیش به صورت داوطلبانه تحویل کارشناسان این اداره شد.

وی ادامه داد: این سنجاب‌های ایرانی طی هماهنگی های لازم به زیستگاه طبیعی خود و آغوش گرم بلوط های زاگرس بازگشتند.

رییس اداره محیط زیست کیش با بیان اینکه همه ساله هزاران گونه حیات وحش توسط افراد سودجو از طبیعت ربوده شده و در بازار به صورت قاچاق به فروش می‌رسند، افزود: اکثر این گونه‌ها نوزاد بوده و به دلیل عدم تغذیه مناسب در بدو تولد و نا آگاهی افرادی که اقدام به خرید آنها می‌کنند، تلف می‌شوند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه بخت و اقبال با سنجاب‌های کیش یار بود و طی هماهنگی با فعالان محیط زیست استان خوزستان و با همکاری شرکت هواپیمایی کیش ایر، این سنجاب‌ها به اهواز منتقل و پس از یک ماه تیمار و نگهداری و فراهم شدن شرایط مناسب در طبیعت زاگرس زادگاه اولیه خودشان رهاسازی شدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها