اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران/ بایدن بیانیه صادر کرد



وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه تحریم‌های جدیدی علیه صنایع و شرکت‌های ساخت پهپاد و تامین فولاد خوزستان را اعمال کرد.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد در واکنش به پاسخ موشکی ایران علیه اسرائیل، تحریم‌های جدیدی علیه تهران اعمال کرده است زیرا بایدن به جای واکنش نظامی درصدد پاسخ اقتصادی است.

خانم جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که تحریم‌های جدید برنامه‌های ساخت موشک و هواپیماهای بدون سرنشین ایران را هدف قرار می‌دهد. از اهداف این تحریم‌ها تولید فولاد در ایران عنوان شده است که به گفته مقامات آمریکایی از سال ۲۰۲۱ در دستور کار دولت آمریکا قرار داشت.

به گفته وزارت خزانه داری، ایالات متحده در سه سال گذشته بیش از ۶۰۰ نهاد مرتبط با ایران را تحریم کرده است.

یلن در بیانیه‌ای که وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر کرده است، گفت: تحریم‌های جدید با هدف پرهزینه کردن رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران است.

طبق اعلامیه این وزارتخانه، تحریم‌های جدید شامل ۱۶ نفر و دو شرکت مربوط به تولید پهپاد در ایران و همچنین ۵ شرکت تامین کننده فولاد خوزستان است. وزارت خزانه داری همچنین سه شرکت تابعه خودروساز ایرانی را تحریم کرده است.

همزمان با اعلام این تحریم های جدید، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که واشنگتن به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و محدودیت های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

بایدن در بیانیه خود با تکرار برخی ادعاهی بی‌اساس افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفت‌وگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

وی افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه بیانیه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت افراد و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد». 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها