اعزام ایرانی‌ها به عمره بعد از ۹ سال



مراسم بدرقه نخستین کاروان‌های زائران ایرانی پس از وقفه ۹ ساله با حضور نماینده ولی فقیه در حج و سفیر عربستان در ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شد.

                          

به گزارش صبح ساحل، پس از ۹ سال وقفه سرانجام نخستین گروه از عمره‌گزاران ایرانی در قالب دو کاروان ۸۵ نفره (۱۷۰نفر) بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با بدرقه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت، سفیر عربستان در ایران و جمعی از کارکنان این سفارتخانه، مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان فرودگاه و سازمان هواپیمایی، رهسپار مدینه منوره شدند. آئین بدرقه نخستین کاروان‌های عمره پس از اقامه نماز صبح در پایانه «سلام» فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شد.

                                                     

این گروه از زائران که از استان‌های کرمانشاه و کردستان بودند با پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عربستان اعزام شدند، همچنین قرار است کاروان‌های دیگری از مشهد عازم این سفر شوند. سفر عمره‌گزاران  ایرانی به عربستان ۱۰ روزه خواهد بود، که به مدت ۵ روز در مدینه و ۵ روز در مکه اقامت خواهند داشت.

                                           

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نمایند ولی فقیه در امور حج و زیارت در آئین بدرقه این گروه از زائران بیان کرد: من سه توصیه به زائران خانه خدا دارم که امروز به عنوان نخستین کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند. نخست اینکه در کارشان اخلاص داشته باشند، کاری که مبتنی بر اخلاص باشد ماندگار خواهد ماند. امام خمینی (ره) کاری که می‌کرد برای خدا بود برای همین هیچگاه مسیری که طی کرد را رها نکردند و پشیمان نشدند.  

                                     

سرپرست حجاج ایرانی اضافه کرد: دوم اینکه سعی کنید شناخت و اطلاعات خود را درباره سفر حج بالا ببرید و از فرصت‌ حضور در جلساتی که در سرزمین وحی برگزار می‌شود بیشترین استفاده را ببرید. اکنون در مراسم ما برادران شیعه و اهل سنت حضور دارند اینها نشان‌دهنده توجه زائران به افزایش شناخت اعمال و مناسک است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها