معضل کمبود شیر خشک «پپتی جونیور » در داروخانه‌ها؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از رفع مشکل در استان خبر داد



شهروندان بندرعباس نسبت به کمبود شیر خشک پپتی جونیور و پپتی معترض شدند. به گفته شهروندان نزدیک به دو هفته است که این شیر خشک در سطح استان یافت نمی‌شود. در همین رابطه معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد که مشکل کمبود شیر خشک رفع شده است.
یکی از شهروندان بندرعباس دراین‌باره به خبرنگار صبح ساحل گفت: «کودکانی که آلرژی دارند، این شیر خشک‌ را باید با کد ملی و تاریخ تولد و نسخه پزشک تهیه کنند که در ماه سهمیه‌ی مشخصی دارند اما نزدیک به دو هفته است که شیر خشک پپتی جونیور و پپتی در داروخانه‌های شبانه‌روزی و داروخانه‌های غیر شبانه‌روزی در سطح استان پیدا نمی‌شود. من یک بچه یک‌ساله دارم که باید شیر پپتی جونیور را استفاده کند و جایگزینش هم هیچ شیر دیگری نیست. به دلیل اینکه فرزندم رژیم غذایی خاصی دارد و اگر غیرازاین شیر خشک، شیر دیگری بخورد، مشکل گوارشی و مشکل پوستی برایش پیش می‌آید». این شهروند ادامه داد: «متأسفانه بعد از تعطیلات عید نوروز، این شیر کمیاب شد و درحال‌حاضر نزدیک دو هفته است که اصلاً هیچ داروخانه‌ای نیست و مجبور هستیم هفته‌ای یک‌بار به شهرهای مجاور ازجمله؛ یزد، کرمان، شیراز برویم و شیر خشک را تهیه کنیم. با شماره ۱۹۰ نیز تماس گرفته‌ایم اما هیچ‌کس پاسخگو نیست. ای‌کاش این سهمیه شیر را همان اول ماه به بچه‌ها بدهند که هر هفته نگران نبود شیر نباشیم».
به دنبال گلایه شهروندان بندرعباس تحریریه صبح‌ساحل به سراغ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان رفته و علت را جویا شد.
  

 توضیحات معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

«دکتر حامد فلاح»، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان در گفت‌وگو با خبرنگار صبح ساحل گفت: «شیرخشک‌های پپتی جونیور و پپتی طی روزهای گذشته در داروخانه‌های شبانه‌روزی گلشهر، زیباشهر، دلیران‌نیا و باغستانی بندرعباس توزیع‌شده است و 
دیگر مشکلی برای کمبود این شیر خشک وجود ندارد». معاون غذا و داروی دانشگاه ادامه داد: «مردم شریف استان می‌توانند برای گزارش مشکلات دارویی خود درزمینه‌ی داروهای کمیاب و ثبت شکایات از طریق سامانه تلفنی رایگان ۱۹۰ در ساعات اداری اقدام نمایند». وی در رابطه با پاسخگویی در ساعات غیر اداری نیز اضافه کرد: «کارشناسان حوزه دارویی به 2 صورت تلفنی و فضای مجازی در ساعات غیر اداری پاسخگوی مردم هستند و از طریق شماره تلفن همراه ۰۹۹۲۴۰۳۰۱۹۰ پاسخگویی تماس تلفنی و شماره تلفن همراه ۰۹۹۱۴۳۲۱۱۹۰ پاسخگویی از طریق فضای مجازی انجام می‌شود».
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها