گفت‌وگویی اختصاصی با رنجبریان رئیس هیئت فوتبال هرمزگان در خصوص وضعیت استادیوم خلیج فارس:

بازسازی ورزشگاه در انتظار بودجه



در پی اعتراض تماشاگران از وضعیت ورزشگاه خلیج‌فارس بندرعباس در بازی حساس روز گذشته که دو بین تیم شهرداری با پاس همدان برگزار شد؛ خبرنگار صبح ساحل گفت ‌وگویی با قاسم رنجبریان رئیس هیئت فوتبال هرمزگان در مورد مشکلات این ورزشگاه داشت؛ به گفته‌ی رنجبریان این ورزشگاه ۱۴ ساله، نیازمند تخصیص اعتبار از سوی وزارت ورزش است.

 

 قاسم رنجبریان رئیس هیئت فوتبال هرمزگان گفت:«همانطور که می‌دانید ۱۴ سال از ساخت این ورزشگاه می‌گذرد که در طول این سال‌ها تغییر و تحولی در خصوص تجهیز این ورزشگاه با اداره جوانان یا شرکت توسعه نداشتم و هیچ بودجه‌ای از طریق وزارت ورزش در طول مدت به ورزشگاه اختصاص داده نشده با این حال اداره کل ورزش جوانان و هیات فوتبال استان در حد توانایی خود سعی بر رفع مشکلات این ورزشگاه داشته و از سیستم دولتی خارج شده است؛ اما باید این ورزشگاه از سوی سیستم دولتی سر و سامان داده شود چرا که چون بحث نگهداری این استادیوم موضوعی مهم و پرهزینه است».

رئیس هیئت فوتبال هرمزگان در خصوص مشکلات این ورزشگاه گفت:«مشکلات عمده‌ای در خصوص این ورزشگاه وجود دارد، از صندلی‌های فرسوده که بیش از ۱۴ سال است تعویض نشده گرفته تا کانال‌های مشترک آب و برق که قطعی برق استادیوم در پی بازی روز‌گذشته با بررسی‌های انجام شده از کانال آب بوده است.همانطور که استاندار قبلا دستور دادند بررسی مجدد صورت گیرد و باید این کانال‌ها جداسازی شود؛ شرکت‌های غرب می‌توانند با بستن قرار داد چندساله در این خصوص کمک کنند. به طور مثال شرکت فولاد با بستن قرارداد اقدام به ساخت یک رختکن کرد و در مقابل آن بازی‌های خود را در این ورزشگاه انجام می‌دهد».

وی افزود:«به تازگی شرکت پالایش نفت حاضر به خرید لیگ یک شده است که و اگر این کار عملی شود می‌توان امیدی به تجهیز و بازسازی این استادیوم داشت؛ با توجه به شرایط اقتصادی فعلی حداقل ۳۰ میلیارد هزینه باید برای تجهیز این ورزشگاه اختصاص یابد. اگر این امر انجام شود ،ظرف مدت حداقل دو ماه تا ۳ ماه می‌تونیم مجوز شروع مسابقات لیگ را بگیریم، با تخصیص اعتبار می‌توانیم کم‌کم بخش‌های مختلفی از ورزشگاه را بازسازی کنیم تا استادیوم با شرایط خوب در سطح استان داشته باشیم؛ امیدوارم که مسئولین پای کار بیایند تا بتوانیم این کار را انجام دهیم».

رنجبریان افزود:«متاسفانه زمانی که بارندگی می‌شود کلیه انشعابات این استادیوم پر می‌شود و بارها با هر بارندگی اقدام به تخلیه آنها می‌کنیم. باید در این خصوص اقدامی اساسی صورت گیرد و خورده کارهای این‌چنینی در بازه‌‌های زمانی کوتاه مدت کارساز است. خوشبختانه در آخرین جلسه ای که با اداره ورزش و جوانان استان داشتم بنا شد، حداقل سقف این ساختمان را ترمیم کنیم تا حداقل آب وارد ساختمان نشود».

وی ادامه داد:«در بحث نبود آب‌سردکن نیز باید بگوییم؛ قطعا اب‌سردکن را بازسازی می‌کنیم و دوباره فعال خواهد شد. مشکل اساسی ما در بحث عدم روشنایی، نبود نورافکن، فرسودگی صندلی‌های استادیوم، آبیاری چمن‌های ورزشگاه که نگهداری آنها هزینه‌ی بالایی دارد که در حال حاضر با همت اداره کل و هیات ورزش در حال انجام است».

قاسم رنجبریان در خصوص بازی‌های خارج از استان برخی از باشگاه‌های استانی گفت: «برخی از باشگاه‌هایی که با ما قرارداد دارند به در قراردادهای خود پایبند نیستند و باید بدانند در سال ۱۴۰۳ با شروع فصل جدید بر اساس قانون با آنها  برخورد می‌شود و برابر قانون است چنانچه قانون رعایت نکنند، اجازه بازی در استان را نخواهند داشت».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها