امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان



مهلت انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ امروز، ۱۲ خردادماه جاری از طریق سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام اموزش کشور پایان می یابد.

به گزارش صبح ساحل، آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان همراه با نوبت اول آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها (اردیبهشت ماه) و در قالب یک دفترچه ویژه آزمون اختصاصی تربیت معلم، علاوه بر دفترچه‌هایی که به داوطلبان در هر یک از گروه های آزمایشی تحویل داده شد، برگزار شد.

ضرایب دروس این آزمون برای گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی (به جز ۲ درس ویژه آزمون اختصاصی تربیت معلم) همانند ضرایب آزمون سراسری است.

با توجه به اینکه سوابق تحصیلی دانش آموزان هر سال تحصیلی در تیرماه سال پذیرش آماده خواهد شد، ملاک معرفی چندبرابر ظرفیت برای مرحله ارزیابی شایستگی معلمی منحصراً نمره آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان (آزمون سراسری و اختصاصی تربیت معلم) خواهد بود.

اسامی معرفی شدگان سه برابر ظرفیت رشته محل های اعلامی جهت شرکت در ارزیابی شایستگی معلمی در زمان مقرر اطلاع رسانی خواهد شد. از آنجایی که سوابق تحصیلی دانش آموزان سال جاری در تیرماه سال ۱۴۰۳ آماده خواهد شد، ملاک معرفی چندبرابر ظرفیت برای مرحله ارزیابی شایستگی های معلمی در سال ۱۴۰۳ در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی منحصرا ۶۰ درصد نمره کل آزمون سراسری (کنکور) و ۴۰ درصد نمره کل آزمون اختصاصی تربیت معلم و در گروه های هنر و زبان های خارجی منحصرا ۵۵/۳ درصد نمره کل آزمون سراسری (کنکور) و ۴۴/۷ درصد نمره کل آزمون اختصاصی تربیت معلم خواهد بود.

اعلام نتیجه نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در سال ،۱۴۰۳ قبل از انتخاب رشته متقاضیان آزمون سراسری خواهد بود و به قبولین نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم، کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته در آزمون سراسری داده نخواهد شد و امکان انتخاب رشته در آزمون سراسری (کنکور) را ندارند و بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون اختصاصی سنجش و پذیرش دانشجو - معلم در سال ،۱۴۰۳ مهلت چند روزه به قبولین داده می شود تا این متقاضیان در مهلت مقرر تعیین شده و قبل از صدور کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته آزمون سراسری، درخواست انصراف خود را از قبولی در دانشگاه فرهنگیان، به آموزش و پرورش ارائه دهند تا آموزش وپرورش مشخصات این افراد را به صورت تجمیع شده به سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ارسال کند تا اجازه انتخاب رشته در آزمون سراسری به این افراد داده شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها