نجات جان ۴ صیاد در منطقه دریایی تنب بزرگ و کوچک



صیاد در منطقه دریایی تنب بزرگ و کوچک که در خطر غرق شدن قرار داشتند توسط شناور همیار ناجی مستقر درغرب هرمزگان نجات یافتند و به سلامت به خشکی رسیدند.

   

به گزارش صبح ساحل، اسماعیل مکی‌زاده معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بندرعباس اظهار داشت: شب گذشته یک فروند قایق صیادی از بندر گشوئیه برای صیادی عازم خلیج فارس شده بودند در محدوده دریایی جزایر تنب بزرگ و کوچک دچار سانحه شده بود.

وی افزود: مطابق گفته ناخدای این شناور، شب هنگام قایق پس از برخورد به جسم سخت که احتمالا بشکه بوده دچار شکستگی و خطر غرق شدن قرار گرفته که بلافاصله با مرکز جستجو و نجات دریایی تماس می‌گیرند مرکز نیز بلافاصله با اعلام این خبر به همیار ناجی ( آقای شجاعی) عملیات نجات این صیادان را آغاز می‌کند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: همیار ناجی بلافاصله به محل اعزام و این افراد که در خطر غرق شدن قرار داشتند را نجات می‌دهد و آنها را به سلامت به خشکی می‌رساند.

وی تصریح کرد: همیار ناجی شامل تشکل های بومی از حمله صیادان و ناخداها دوره دیده هستند که آموزش کامل جستحو و نجات را فرا گرفته‌اند، این همیاران ناجی در سراسر نوار ساحلی حضور دارند و در شرایط اضطرار و خاص که به شناورهای ناجی و جستجو دسترسی وجود ندارد از این همیاران ناجی استفاده می‌شود. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها