رئیس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:

امکان صادرات گوشت بسته بندی از نیمه دوم سال/ صادرات ۴۰ هزارتن محصول تخم مرغ به هفت کشور



رئیس سازمان دامپزشکی کشور از امکان صادرات گوشت بسته بندی از نیمه دوم سال خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایسنا، «مجتبی نوروزی»، رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه با توجه به وضعیت خوب مراتع در سال جاری و افزایش تولید دام روستایی و عشایری شرایط به شکلی پیش می رود که از نیمه دوم امسال امکان صادرات گوشت بسته بندی مهیا می شود، گفت: به دنبال بازارهای صادراتی عراق و خلیج فارس هستیم.

وی در ادامه به صادرات مرغ نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون،  ۶۵۰۰ تن گوشت مرغ به کشورهای هدف به طور عمده به عراق صادر شده است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: حدود ۴۰ هزارتن محصول تخم مرغ از ابتدای سال تاکنون به هفت کشور از جمله امارات، قطر، عراق، افغانستان و تاجیکستان صادر شده است.

نوروزی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور به عنوان متولی کنترل و نظارت بهداشتی فراورده‌های خام دامی در نظر دارد علاوه بر تامین و عرضه محصول سالم، برنامه تنوع باراندازها برای دسترسی مردم پایتخت به کالاهای تنظیم بازاری همچون گوشت قرمز و گوشت مرغ را اجرایی کند، گفت: هدف سازمان دامپزشکی تنوع بخشی به مراکز تامین و توزیع گوشت و باراندازهای تهران است.

وی درباره بازدید از یکی از باراندازها و مراکز دپوی گوشت شهر تهران نیز گفت: اکنون در نزدیکی تهران سردخانه ای ۱۵ هزارتنی تامین و بسته بندی و عرضه گوشت قرمز و گوشت مرغ را با قیمت های مصوب تنظیم بازاری داریم، این ظرفیت برای تنظیم بازار تهران است تا مردم دغدغه ای در تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ نداشته باشند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: روزانه ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارداتی وارد این بارانداز می‌شود که بین شبکه های عرضه توزیع می شود و ۵۰ تن گوشت برای قراردادهای این بارانداز به بخش خصوصی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه این میزان گوشت وارداتی گرم و منجمد از کشورهای روسیه، مغولستان، آفریقای جنوبی و کنیا با قیمت‌های تنظیم بازاری در برخی از فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار عرضه می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها