توقف صید ساردین ماهیان در آب‌های قشم



معاونت صید و صیادی شیلات قشم از توقف صید ساردین ماهیان در آب‌های این جزیره با هدف حفظ ذخایر این آبزیان و تحویل محصول سالم به کارخانه‌های فرآوری ماهی با توجه به گرم شدن هوا خبر داد.

   

به گزارش صبح ساحل، پرویز فرشیدی اظهار داشت: شهرستان قشم بیش از 90 درصد صید ساردین ماهیان استان هرمزگان را دارا است و حدود دو هزار صیاد با بیش از 100 فروند شناور در این حوزه فعال هستند.

وی با بیان اینکه صید ساردین ماهیان در قشم از بندر صیادی رمچاه تا سلخ انجام می‌شود، افزود: در راستای کمک به حفظ ذخایر این آبزیان و تداوم فعالیت صیادی، صید ساردین ماهیان در آب‌های قشم با موافقت اداره کل شیلات هرمزگان تا پایان مردادماه متوقف شده است.

فرشیدی با اشاره به گرمای هوا و احتمال فسادپذیری بالای محصولات آبزی، تصریح کرد: در این شرایط به منظور اینکه محصول سالم به دست کارخانه‌های فراوری ماهی برسد، صید این ساردین ماهیان ممنوع شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای تیرماه تا پایان مردادماه زمان تخم‌ریزی و تولید مثل ساردین ماهیان است و اجرای طرح توقف صید این آبزیان، با هدف کاهش فشار بر ذخایر آبی و بقا و پایداری و تقویت این گونه امری اساسی و ضروری است.

به گفته معاونت صید و صیادی شیلات قشم با توجه به ارزش غذایی خوبی که ماهی ساردین دارد، مصرف این نوع ماهی به صورت تازه خوری، پودر ماهی و خشک است.

فرشیدی با بیان اینکه فعالیت در زمینه صید ساردین ماهیان و همچنین ارزش آورده آن نقش مهمی در چرخه اقتصاد ساحل‌نشینان دارد، گفت: این آبزیان در بحث فرآوری انعطاف‌پذیری قابل قبولی دارند به طوری که می‌توان از چیپس تا سوسیس و کالباس از آنها تولید کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها